Tutoring i coaching w edukacji - Poznań | Collegium Da Vinci
Podyplomowe | Dla nauczycieli | Poznań

Tutoring i coaching w edukacji

Celem głównym studiów jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia indywidualnego, grupowego i zespołowego coachingu i tutoringu  w szkole i innych placówkach oświatowych oraz pokazanie różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu, a także zaprezentowanie poszczególnych metod, technik i narzędzi stosowanych w coachingu i tutoringu.

Jeśli chcesz popracować nad sobą, nad swoim rozwojem, po to, by  lepiej zrozumieć  innych – to też są studia dla Ciebie

Tutaj nie skupiamy się na deficytach, i na tym, czego nie możemy zmienić. Tutaj bazujemy na zasobach, czyli na tym, na czym możemy budować ( nie znaczy to jednak, że deficyt, w tym podejściu, nie okaże się zasobem) Tutaj znajdziesz i odkryjesz siebie na nowo. Doświadczysz tego, co zależy w 100% od Ciebie, a to na co nie masz wpływu – po prostu zostawisz. Później będziesz tego uczyć innych. To studia dla tych, którzy chcą zmieniać świat, zaczynając od zmiany siebie i w sobie, bo w tym upatrują sens swojej pracy.

 

 

Dla kogo?

Jeśli jesteś  pasjonatem zawodu nauczycielskiego, jeśli upatrujesz  w nim przede wszystkim misji  niesienia pomocy i wsparcia, opiekowania się i zatroskania, uczenia odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji za jej brak – to to są studia, które, umocnią w tobie te pasję, i pokażą, że idziesz w dobrym kierunku.

Jeśli w imię tej zawodowej pasji nie ma w Tobie zgody na stagnację, rutynę zawodową i konserwatywną tradycję edukacyjną – to też są studia dla Ciebie, i wreszcie, jeśli masz dość narzekania i poczucia bezsilności, i chcesz wziąć życie w swoje ręce, chcesz zmiany – to na pewno są to studia dla Ciebie.

Wymagane od kandydata: ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Opis

Umiejętności zawodowe, jakie uzyskuje absolwent studiów

  • poznanie narzędzi, które świetnie sprawdzają się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym,
  • zdobycie umiejętności w zakresie prowadzenia sesji coachingowej i tutoringowej,
  • wyćwiczenie umiejętności stosowania metod i technik stosowanych w coachingu i tutoringu,
  • dokonanie samooceny i autodiagnozy oraz analizy własnych zasobów i deficytów wymagających doskonalenia,
  • wejście w rzeczywisty proces coachingowy i tutoaringowy.

Wymagane od kandydata

  • ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Program studiów

Studia podyplomowe

Wiodącymi metodami pracy są ćwiczenia, warsztaty i konwersatoria oraz wsparcie Tutora. Absolwenci uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • 2 semestry

    Czas trwania

  • 245

    Liczba godzin dydaktycznych

  • 30

    Punkty 

Realizowane zagadnienia m.in.:

MODUŁ  I – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS)

  • efektywna autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
  • komunikowanie własnych emocji, potrzeb w sposób jasny i społecznie akceptowany
  • adekwatne reagowanie na krytykę i umiejętne wyrażanie jej, asertywne realizowanie własnych interesów
  •  inicjowanie i podtrzymywanie satysfakcjonujących więzi prywatnych i profesjonalnych, trafna percepcja zachowań i intencji innych ludzi
  • aktywne słuchanie, okazywanie empatii, zdolność współdziałania w zespole
  • skuteczne negocjowanie warunków współpracy, umiejętne rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
  • wywieranie pożądanego wpływu na innych ludzi

 

MODUŁ  II – PODSTAWY TEORETYCZNE COACHINGU I TUTORINGU

  • istota coachingu i tutoringiem  – ważne pojęcia, cele, zadania, funkcje, podstawowe różnice pomiędzy coachingiem, a tuto ringiem, rodzaje i zasady
  • psychologiczne podstawy coachingu i tuto ringu
  • wartości i przekonania w pracy coacha i tutora
  • coach i tutor – cechy osobowościowe i i kompetencje
  • kodeks etyczny i postawa coacha i tutora
  • sytuacje coachingowe i tutoringowe – bariery w pracy, opór w coachingu i tutoringu
  • sposoby uczenia się osoby coachowanej
  • korzyści coachingu i tutoringu
  • instytucje wspierające pracę coacha i tutora

 

MODUŁ III – COACHING I MENTORING W PRAKTYCE

  • proces i struktura coachingu i tutoringu
  • relacja: coach – osoba coachowana; tutor – osoba tutoringowana
  • diagnoza potrzeb klienta. Kontraktowanie usług
  • etapy procesu coachingowego i tutorialu
  • rejestracja przebiegu sesji
  • dokumentowanie zmian w coachingu i tutoringu
  • narzędzia coacha i tutora
  • praca z oporem coachowanego
  • Action Learnig
  • coaching grupowy, dynamika procesów grupowych
  • coaching strategiczny

 

MODUŁ IV – DYPLOMOWY

  • superwizja
  • mikronauczanie
  • warsztat dyplomowy

 

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa jest:

  • uzyskanie wszystkich zaliczeń i egzaminów potwierdzających osiągnięcie efektów kształcenia, przewidzianych programem wraz z praktykami,
  • egzamin końcowy w formie prezentacji projektu/portfolio słuchacza z działań praktycznych zrealizowanych w ramach studiów.
  • 100 % frekwencja na treningach i warsztatach,
  • rozmowa kompetencyjna.

 

Organizacja nauki

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym.

Kadra

Małgorzata Chełkowska-Dorna

wykładowca

Spotkajmy się na:

Zarządzanie Kreatywne

Doradztwo i Coaching

Małgorzata Chełkowska-Dorna

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwentka studiów magisterskich na UAM  i  Collegium Da Vinci oraz podyplomowych na WSHiU. Właścicielka i twórca marek Rewolucja i Brain Solutions, a także HR Ninja.

rozwińDla największych marek w Poznaniu i Polsce projektuje procesy Assessment Center, a także reorganizuje systemy motywacji obniżając skutecznie rotację pracowników. Projektuje scenariusze szkoleń rozwojowych i wspiera w wyłapywaniu talentów. Prowadzi procesy executive coachingu, szkoli i doradza w kwestii budowania efektywnych zespołów.  Prowadzi mediacje wewnątrz organizacji.

rozwińProjektuje gry szkoleniowe dla biznesu w ramach marki HR Ninja s.c, wykorzystując doświadczenie zdobyte jako szkoleniowiec i coach zewnętrzny w branżach: hotelarskiej, gastronomicznej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, spożywczej, lotniczej, usługowej i w oświacie, a także płynące z pracy w międzynarodowej korporacji.

rozwińDrugim, poza biznesem obszarem zainteresowań zawodowych jest edukacja. Jest autorką kursów zawodowych przygotowanych dla Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego. Certyfikowana trener efektywnej nauki i szybkiego czytania; stworzyła własny program efektywnej nauki. Szkoliła nauczycieli i dyrektorów wielkopolskich placówek oświatowych, a obecnie jako główny trener koordynuje projekt zakładający przeszkolenie z zakresu efektywnej nauki kadrę pedagogiczną poznańskich placówek oświatowych.

  • Coach ACC ICF na ścieżce akredytacji PCCMediator VCC
  • Absolwentka Szkoły Coachingu Grupowego i Zespołowego
  • Certyfikowany Trener FRIS
  • Założycielka Spółki HR Ninja s.c. w ramach której aktywnie działa na rynku biznesowym projektując i wydając gry szkoleniowe dla biznesu.

Ciekawi mnie

rozwiń…zmienność ludzkiej natury, każdy kolejny zakręt dróg i rzek, każdy dzień. Ciekawi mnie co myślą i czują moje psy. Ciekawi mnie las, nieustająco…

Judyta Kotarba

Pełnomocnik Rektora ds. Tutoringu, Asystentka Dziekanów.

Judyta Kotarba

Pełnomocnik Rektora ds. Tutoringu, Asystentka Dziekanów.

rozwińO mnie

rozwińOd 2010 roku związana z WSNHiD/CDV. Współpracuje przy Projekcie 5 Zmysłów oraz Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna. Wykładowca polskiego języka migowego oraz członek Towarzystwa Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego „GEST”.

O mnie

rozwińkierownik merytoryczny kierunku; akredytowany mediator VCC – mediacje cywilne, rodzinne i gospodarcze; coach Międzynarodowej Federacji Coachingu (PCC ICF – Professional Certified Coach International Coaching Federation); członek komisji rewizyjnej ICF Polska; trener biznesu VCC,  wykładowca akademicki; przedsiębiorca, właściciel Centrum Rozwoju i Mediacji NEW WAYS oraz Vesta Nieruchomości w Poznaniu.

rozwińCoaching i mediacja oraz  prowadzone szkolenia i zajęcia ze studentami stanowią dla mnie sposób ciągłego doskonalenia  zawodowego i osobistego. Szczególną uwagę poświęcam etyce zawodowej, dlatego pracuję również jako mentor dla  coachów i kandydatów na coachów w rozwijaniu ich kompetencji, przygotowaniu do akredytacji i doskonaleniu warsztatu coachingowego.  

rozwińOd ponad 15 lat jestem związana z rynkiem nieruchomości – branżą, dzięki której kontakt z człowiekiem stał się dla mnie wartościowym połączeniem relacji biznesowych i potrzeb osobistych moich klientów, w   pracy z którymi stawiam na wypracowanie praktycznych rozwiązań. Lubię prowokować do kreatywnego podejścia do problemów i poszukiwania najbardziej efektywnych rozwiązań.

rozwińPropaguje wprowadzanie kultury coachingowej i mediacyjnej  do codziennego warsztatu pracy menadżera.

rozwińPraktyka i doświadczenie menadżerskie oraz współpraca ze środowiskiem biznesowym przełożyła się na czerpanie satysfakcji z pracy mediacyjnej, coachingowej i trenerskiej z przedstawicielami sektora MŚP

rozwiń 

Ciekawi mnie

rozwińPRYWATNIE

rozwińJestem szczęśliwą i spełnioną matką i żoną. Lubię dobrą książkę i film, nurkuję więc wiem czym jest ryzyko. Porażki mnie nie zniechęcają lecz motywują. Nie boję się nowych wyzwań i pokonywania przeszkód. Mam również marzenia do których dążę, codziennie robiąc jeden krok naprzód.

Alicja Bieda

wykładowca

Alicja Bieda

wykładowca

rozwińAbsolwentka studiów magisterskich Doradztwa i Coachingu ze specjalizacją Coaching w edukacji, a także studiów licencjackich na kierunku Edukacja prorozwojowa w poznańskim Collegium Da Vinci.  Wykładowca akademicki specjalizujący się w tematyce zarządzania sobą w czasie, racjonalnej gospodarki siłami psychofizycznymi, efektywnej komunikacji oraz technik kreatywnych. Trener biznesu SET. Diagnosta organizacji w nurcie Analizy Transakcyjnej.

rozwińJej pasją jest rozwój, dlatego na co dzień pracuje głównie z kobietami i młodzieżą w zakresie budowania tego, co dla nich ważne. Prowadzi coachingowe procesy indywidualne i grupowe zarówno z zakresu life-coachingu jak i coachingu kariery, a także współtworzy autorskie narzędzia do pracy z klientami indywidualnymi i instytucjonalnymi. Pracuje z kadrami pedagogicznymi w zakresie nowoczesnych metod nauczania oraz komunikacji. Uważa, że to, co ma największe znaczenie w pracy z drugim człowiekiem, to nie tyle czyjaś wiedza czy umiejętności, ale to, kim się jest. Dlatego zawsze zaprasza do zaczynania pracy od siebie.

rozwińOd wielu lat pracuje w i dla edukacji zarówno w obszarze prywatnym jak i państwowym. Specjalizuje się w pracy z dziećmi mającymi trudności z odnalezieniem się w tradycyjnym systemie edukacji. Uważa że nauczanie jest sztuką, a polskiej szkole nie wystarczą już rzemieślnicy. Dzisiaj potrzebni są artyści posiadający jednocześnie dobry warsztat zawodowy. Dlatego nieustannie poszukuje nowych metod i zachęca nauczycieli do kreatywności i artyzmu. W swojej pracy wykorzystuje elementy uważności oraz terapii akceptacji i zaangażowania. Bliskie jest jej podejście Kena Robinsona, który twierdzi, iż w edukacji rewolucja będzie oddolna. Jest przekonana, że wystarczy, jeśli zaczniemy tu, gdzie jesteśmy, z tym, co mamy. „Tu” jest bowiem całkiem dobrym miejscem, by zacząć.

Michał Adamkiewicz

wykładowca

Michał Adamkiewicz

wykładowca

rozwińO mnie

rozwińJestem absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Długoletnim przedsiębiorcą w branży handlowej i szkoleniowej, pedagog z kilkunastoletnim stażem, od kilku lat ściśle związany z tutoringiem.

rozwińPosiadam bogate doświadczenie w prowadzeniu procesów tutoringowych na wszystkich szczeblach edukacyjnych oraz w tworzeniu i prowadzeniu szkoleń dla tutorów. Jako pedagog pracuję zarówno z młodzieżą jak i z osobami dorosłymi. Jestem autorem wielu szkoleń i sesji coachingowych dla pracowników z obszaru handlu i edukacji. Autor serii wykładów dla studentów dotyczących skutecznego wejścia na rynek pracy. Jestem współtwórcą wielu nowych koncepcji z obszaru dydaktyki z powodzeniem wdrażanych w praktyce nauczycielskiej.

rozwińSwoją pracę opieram na relacjach, kompetencjach, niebanalnym poczuciu humoru, praktycznej i użytkowej wiedzy oraz ciągłym doskonaleniu.

rozwińPrywatnie jestem miłośnikiem polityki i ekonomii, felietonistą amatorem, strzelcem sportowym, wielbicielem muzyki, pasjonatem turystyki pieszej, bushcraftu i survivalu.

Opłaty

studia podyplomowe w roku akademickim 2020/221

Tutoring i coaching w edukacji

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2020/21 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Opłata rekrutacyjna

  • 0 PLN
    do 18 sierpnia 2020
  • 85 PLN
    do 30 września 2020

Czesne

  • 3750 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x
    1875 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x
    375 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 375 PLN

    Absolwenci CDV i WSNHiD otrzymują zniżkę w czesnym (wielkości pierwszej z dziesięciu rat).

Zniżki

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła dofinansowanie na cele edukacyjne min. studia podyplomowe.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

W CDV możesz liczyć na zniżki w czesnym i stypendia, które sprawią, że studiowanie będzie łatwiejsze.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia należy:

  • wypełnić elektroniczny formularz na stronie uczelni (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
  • oraz podpisać umowę online za pomocą serwisu UMOWNIK (Możesz podpisać umowę na studia przez 24h online! Bez wychodzenia z domu, drukowania dokumentów czy przesyłania ich pocztą. Zawarcie umowy online jest w pełni bezpieczne, realizowane za pośrednictwem kompleksowego narzędzia do zawierania umów online, jakim jest Umownik. Pozwala na potwierdzenie zawarcia umowy oraz weryfikację tożsamości bez konieczności składania tradycyjnego podpisu lub podpisu elektronicznego.)
  • lub dostarczyć do Centrum Organizacji Dydaktyki niezbędne dokumenty (pokój R038, parter Rotunda)

Na początek przygotuj potrzebne dokumenty

  • dowód osobisty,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)

Wypełnij formularz rekrutacyjny

  • Po zalogowaniu do formularza rekrutacyjnego i uzupełnieniu niezbędnych danych osobowych wygenerują się wszystkie dokumenty wymagane do przyjęcia Ciebie na studia. (Znajdziesz je w zakładce DOKUMENTY formularza rekrutacyjnego.)
  • Dokumenty możesz dostarczyć online, nie wychodząc z domu, za pomocą serwisu UMOWNIK – po wypełnieniu wszystkich dokumentów w serwisie rekrutacja.cdv.pl będziesz mógł skorzystać z Umownika.
  • Dokumenty możesz dostarczyć osobiście do Centrum Organizacji Dydaktyki (pokój R038, parter Rotunda) – należy  je wydrukować  i podpisać na każdej stronie! Zwróć uwagę, że niektóre dokumenty wymagane są w dwóch egzemplarzach.

Opłatę rekrutacyjną* należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwę kierunku]

 

*Sprawdź obowiązujące promocje

Online – za pomocą serwisu UMOWNIK

System wygeneruje dla Ciebie:

  • umowę o kształcenie
  • regulamin opłat
  • ankietę osobową
  • podanie do Rektora

Musisz przygotować:

  • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr) – do wglądu

Osobiście

Zabierz ze sobą:

  • dyplom ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • dowód wniesienia opłaty wpisowej (jeśli Ciebie obowiązuje) na konto Uczelni (nr konta 02 1090 1476 0000 0001 3627 5750)

oraz wydrukowane z formularza rekrutacyjnego:

  • podpisaną przez Ciebie ankietę osobową
  • podpisane przez Ciebie podanie do Rektora
  • dwa podpisane przez Ciebie egzemplarze umowy o kształcenie
  • dwa egzemplarze regulaminu opłat (podpisane przez Ciebie na każdej stronie)

Przez osoby trzecie lub pocztą na adres Uczelni (z dopiskiem Centrum Organizacji Dydaktyki):

UWAGA. O kolejności przyjęć i promocji decyduje data nadania dokumentów. Pamiętaj, wymagany jest komplet dokumentów i dokumenty MUSZĄ być przez Ciebie podpisane!

Upewnij się, że skompletowałeś wszystkie dokumenty:

  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • dowód wniesienia opłaty wpisowej (jeśli Ciebie obowiązuje) na konto Uczelni (nr konta 02 1090 1476 0000 0001 3627 5750)

oraz wydrukowane z formularza rekrutacyjnego:

  • podpisaną przez Ciebie ankietę osobową
  • podpisane przez Ciebie podanie do Rektora
  • dwa podpisane przez Ciebie egzemplarze Umowy o kształcenie
  • dwa egzemplarze regulaminu opłat (podpisane przez Ciebie na każdej stronie)

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Umownik – dowiedz się więcej o sposobie zawierania umowy z uczelnią online

Ważne dokumenty:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Rekrutacja - Informacje

Izabella Bekas – Kwaśniewska

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.