Tutoring i coaching w edukacji – Collegium Da Vinci Poznań
Podyplomowe | Dla nauczycieli | Poznań

Tutoring i coaching w edukacji

REKRUTACJA ZAKOŃCZONA.

 

Celem głównym studiów jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia indywidualnego, grupowego i zespołowego coachingu i tutoringu  w szkole i innych placówkach oświatowych oraz pokazanie różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu, a także zaprezentowanie poszczególnych metod, technik i narzędzi stosowanych w coachingu i tutoringu.

Jeśli chcesz popracować nad sobą, nad swoim rozwojem, po to, by  lepiej zrozumieć  innych – to też są studia dla Ciebie

Tutaj nie skupiamy się na deficytach, i na tym, czego nie możemy zmienić. Tutaj bazujemy na zasobach, czyli na tym, na czym możemy budować ( nie znaczy to jednak, że deficyt, w tym podejściu, nie okaże się zasobem) Tutaj znajdziesz i odkryjesz siebie na nowo. Doświadczysz tego, co zależy w 100% od Ciebie, a to na co nie masz wpływu – po prostu zostawisz. Później będziesz tego uczyć innych. To studia dla tych, którzy chcą zmieniać świat, zaczynając od zmiany siebie i w sobie, bo w tym upatrują sens swojej pracy.

 

 

Dla kogo?

Jeśli jesteś  pasjonatem zawodu nauczycielskiego, jeśli upatrujesz  w nim przede wszystkim misji  niesienia pomocy i wsparcia, opiekowania się i zatroskania, uczenia odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji za jej brak – to, to są studia, które, umocnią w tobie te pasję, i pokażą, że idziesz w dobrym kierunku.

Jeśli w imię tej zawodowej pasji nie ma w Tobie zgody na stagnację, rutynę zawodową i konserwatywną tradycję edukacyjną – to też są to studia dla Ciebie, i wreszcie, jeśli masz dość narzekania i poczucia bezsilności, i chcesz wziąć życie w swoje ręce, chcesz zmiany – to na pewno są to studia dla Ciebie.

Wymagane od kandydata: ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Opis

Umiejętności zawodowe, jakie uzyskuje absolwent studiów

  • poznanie narzędzi, które świetnie sprawdzają się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym
  • zdobycie umiejętności w zakresie prowadzenia sesji coachingowej i tutoringowej
  • wyćwiczenie umiejętności stosowania metod i technik stosowanych w coachingu i tutoringu
  • dokonanie samooceny i autodiagnozy oraz analizy własnych zasobów i deficytów wymagających doskonalenia
  • wejście w rzeczywisty proces coachingowy i tutoaringowy.

Wymagane od kandydata

  • ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Program studiów

Studia podyplomowe

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym.

  • 2 semestry

    Czas trwania

  • 245

    Liczba godzin dydaktycznych

Realizowane zagadnienia m.in.:

MODUŁ  I – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS)

  • efektywna autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
  • komunikowanie własnych emocji, potrzeb w sposób jasny i społecznie akceptowany
  • adekwatne reagowanie na krytykę i umiejętne wyrażanie jej, asertywne realizowanie własnych interesów
  •  inicjowanie i podtrzymywanie satysfakcjonujących więzi prywatnych i profesjonalnych, trafna percepcja zachowań i intencji innych ludzi
  • aktywne słuchanie, okazywanie empatii, zdolność współdziałania w zespole
  • skuteczne negocjowanie warunków współpracy, umiejętne rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
  • wywieranie pożądanego wpływu na innych ludzi.

MODUŁ  II – PODSTAWY TEORETYCZNE COACHINGU I TUTORINGU

  • istota coachingu i tutoringu – ważne pojęcia, cele, zadania, funkcje, podstawowe różnice pomiędzy coachingiem, a tutoringiem, rodzaje i zasady
  • psychologiczne podstawy coachingu i tutoringu
  • wartości i przekonania w pracy coacha i tutora
  • coach i tutor – cechy osobowościowe i i kompetencje
  • kodeks etyczny i postawa coacha i tutora
  • sytuacje coachingowe i tutoringowe – bariery w pracy, opór w coachingu i tutoringu
  • sposoby uczenia się osoby coachowanej
  • korzyści coachingu i tutoringu
  • instytucje wspierające pracę coacha i tutora

MODUŁ III – COACHING I MENTORING W PRAKTYCE

  • proces i struktura coachingu i tutoringu
  • relacja: coach – osoba coachowana; tutor – osoba tutoringowana
  • diagnoza potrzeb klienta, kontraktowanie usług
  • etapy procesu coachingowego i tutoringowego
  • rejestracja przebiegu sesji
  • dokumentowanie zmian w coachingu i tutoringu
  • narzędzia coacha i tutora
  • praca z oporem coachowanego
  • Action Learnig
  • coaching grupowy, dynamika procesów grupowych
  • coaching strategiczny

MODUŁ IV – DYPLOMOWY

  • superwizja
  • mikronauczanie
  • warsztat dyplomowy

Wiodącymi metodami pracy są ćwiczenia, warsztaty i konwersatoria oraz wsparcie Tutora.

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa są:

  • złożenie wymaganych tokiem studiów zaliczeń wraz z praktykami
  • 100 % frekwencja na treningach i warsztatach
  • rozmowa kompetencyjna
  • udział w sesji podsumowującej w formie prezentacji portfolio Słuchacza będącego wynikiem efektów przebiegu studiów.

Kadra

Małgorzata Chełkowska-Dorna

wykładowca

Spotkajmy się na:

Zarządzanie Kreatywne

Doradztwo i Coaching

Małgorzata Chełkowska-Dorna

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwentka studiów magisterskich na UAM  i  Collegium Da Vinci oraz podyplomowych na WSHiU. Właścicielka i twórca marek Rewolucja i Brain Solutions, a także HR Ninja.

rozwińDla największych marek w Poznaniu i Polsce projektuje procesy Assessment Center, a także reorganizuje systemy motywacji obniżając skutecznie rotację pracowników. Projektuje scenariusze szkoleń rozwojowych i wspiera w wyłapywaniu talentów. Prowadzi procesy executive coachingu, szkoli i doradza w kwestii budowania efektywnych zespołów.  Prowadzi mediacje wewnątrz organizacji.

rozwińProjektuje gry szkoleniowe dla biznesu w ramach marki HR Ninja s.c, wykorzystując doświadczenie zdobyte jako szkoleniowiec i coach zewnętrzny w branżach: hotelarskiej, gastronomicznej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, spożywczej, lotniczej, usługowej i w oświacie, a także płynące z pracy w międzynarodowej korporacji.

rozwińDrugim, poza biznesem obszarem zainteresowań zawodowych jest edukacja. Jest autorką kursów zawodowych przygotowanych dla Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego. Certyfikowana trener efektywnej nauki i szybkiego czytania; stworzyła własny program efektywnej nauki. Szkoliła nauczycieli i dyrektorów wielkopolskich placówek oświatowych, a obecnie jako główny trener koordynuje projekt zakładający przeszkolenie z zakresu efektywnej nauki kadrę pedagogiczną poznańskich placówek oświatowych.

  • Coach ACC ICF na ścieżce akredytacji PCCMediator VCC
  • Absolwentka Szkoły Coachingu Grupowego i Zespołowego
  • Certyfikowany Trener FRIS
  • Założycielka Spółki HR Ninja s.c. w ramach której aktywnie działa na rynku biznesowym projektując i wydając gry szkoleniowe dla biznesu.

Ciekawi mnie

rozwiń…zmienność ludzkiej natury, każdy kolejny zakręt dróg i rzek, każdy dzień. Ciekawi mnie co myślą i czują moje psy. Ciekawi mnie las, nieustająco…

Michał Adamkiewicz

wykładowca

Michał Adamkiewicz

wykładowca

rozwińO mnie

rozwińJestem absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Długoletnim przedsiębiorcą w branży handlowej i szkoleniowej, pedagog z kilkunastoletnim stażem, od kilku lat ściśle związany z tutoringiem.

rozwińPosiadam bogate doświadczenie w prowadzeniu procesów tutoringowych na wszystkich szczeblach edukacyjnych oraz w tworzeniu i prowadzeniu szkoleń dla tutorów. Jako pedagog pracuję zarówno z młodzieżą jak i z osobami dorosłymi. Jestem autorem wielu szkoleń i sesji coachingowych dla pracowników z obszaru handlu i edukacji. Autor serii wykładów dla studentów dotyczących skutecznego wejścia na rynek pracy. Jestem współtwórcą wielu nowych koncepcji z obszaru dydaktyki z powodzeniem wdrażanych w praktyce nauczycielskiej.

rozwińSwoją pracę opieram na relacjach, kompetencjach, niebanalnym poczuciu humoru, praktycznej i użytkowej wiedzy oraz ciągłym doskonaleniu.

rozwińPrywatnie jestem miłośnikiem polityki i ekonomii, felietonistą amatorem, strzelcem sportowym, wielbicielem muzyki, pasjonatem turystyki pieszej, bushcraftu i survivalu.

Alicja Bieda

wykładowca

Alicja Bieda

wykładowca

rozwińAbsolwentka studiów magisterskich Doradztwa i Coachingu ze specjalizacją Coaching w edukacji, a także studiów licencjackich na kierunku Edukacja prorozwojowa w poznańskim Collegium Da Vinci.  Wykładowca akademicki specjalizujący się w tematyce zarządzania sobą w czasie, racjonalnej gospodarki siłami psychofizycznymi, efektywnej komunikacji oraz technik kreatywnych. Trener biznesu SET. Diagnosta organizacji w nurcie Analizy Transakcyjnej.

rozwińJej pasją jest rozwój, dlatego na co dzień pracuje głównie z kobietami i młodzieżą w zakresie budowania tego, co dla nich ważne. Prowadzi coachingowe procesy indywidualne i grupowe zarówno z zakresu life-coachingu jak i coachingu kariery, a także współtworzy autorskie narzędzia do pracy z klientami indywidualnymi i instytucjonalnymi. Pracuje z kadrami pedagogicznymi w zakresie nowoczesnych metod nauczania oraz komunikacji. Uważa, że to, co ma największe znaczenie w pracy z drugim człowiekiem, to nie tyle czyjaś wiedza czy umiejętności, ale to, kim się jest. Dlatego zawsze zaprasza do zaczynania pracy od siebie.

rozwińOd wielu lat pracuje w i dla edukacji zarówno w obszarze prywatnym jak i państwowym. Specjalizuje się w pracy z dziećmi mającymi trudności z odnalezieniem się w tradycyjnym systemie edukacji. Uważa że nauczanie jest sztuką, a polskiej szkole nie wystarczą już rzemieślnicy. Dzisiaj potrzebni są artyści posiadający jednocześnie dobry warsztat zawodowy. Dlatego nieustannie poszukuje nowych metod i zachęca nauczycieli do kreatywności i artyzmu. W swojej pracy wykorzystuje elementy uważności oraz terapii akceptacji i zaangażowania. Bliskie jest jej podejście Kena Robinsona, który twierdzi, iż w edukacji rewolucja będzie oddolna. Jest przekonana, że wystarczy, jeśli zaczniemy tu, gdzie jesteśmy, z tym, co mamy. „Tu” jest bowiem całkiem dobrym miejscem, by zacząć.

O mnie

rozwińakredytowany mediator VCC – mediacje cywilne, rodzinne i gospodarcze; coach Międzynarodowej Federacji Coachingu (PCC ICF – Professional Certified Coach International Coaching Federation); członek komisji rewizyjnej ICF Polska; trener biznesu VCC,  wykładowca akademicki; przedsiębiorca, właściciel Centrum Rozwoju i Mediacji NEW WAYS oraz Vesta Nieruchomości w Poznaniu.

rozwińCoaching i mediacja oraz  prowadzone szkolenia i zajęcia ze studentami stanowią dla mnie sposób ciągłego doskonalenia  zawodowego i osobistego. Szczególną uwagę poświęcam etyce zawodowej, dlatego pracuję również jako mentor dla  coachów i kandydatów na coachów w rozwijaniu ich kompetencji, przygotowaniu do akredytacji i doskonaleniu warsztatu coachingowego.  

rozwińOd ponad 15 lat jestem związana z rynkiem nieruchomości – branżą, dzięki której kontakt z człowiekiem stał się dla mnie wartościowym połączeniem relacji biznesowych i potrzeb osobistych moich klientów, w pracy z którymi stawiam na wypracowanie praktycznych rozwiązań. Lubię prowokować do kreatywnego podejścia do problemów i poszukiwania najbardziej efektywnych rozwiązań.

rozwińPropaguję wprowadzanie kultury coachingowej i mediacyjnej  do codziennego warsztatu pracy managera.

rozwińPraktyka i doświadczenie managerskie oraz współpraca ze środowiskiem biznesowym przełożyła się na czerpanie satysfakcji z pracy mediacyjnej, coachingowej i trenerskiej z przedstawicielami sektora MŚP.

rozwiń 

Ciekawi mnie

rozwińPrywatnie jestem szczęśliwą i spełnioną matką i żoną. Lubię dobrą książkę i film, nurkuję więc wiem czym jest ryzyko. Porażki mnie nie zniechęcają lecz motywują. Nie boję się nowych wyzwań i pokonywania przeszkód. Mam również marzenia do których dążę, codziennie robiąc jeden krok naprzód.

mgr Judyta Kotarba

Kierownik Zespołu ds. Realizacji Kształcenia

mgr Judyta Kotarba

Kierownik Zespołu ds. Realizacji Kształcenia

O mnie

rozwińAbsolwentka Wydziału Nauk Społecznych w Collegium Da Vinci, pedagog, akredytowany praktyk tutoringu,  wykładowca akademicki, trener FRIS.

rozwińTutor z doświadczeniem w obszarze tutoringu rozwojowego.

rozwińWspółtwórca innowacyjnego programu tutoringu zespołowego, opartego na wykorzystaniu uznanych na rynku narzędzi takich jak Top 5 CliftonStrengths – test Gallupa czy kwestionariusz Insightful Profiler™- iP121, realizowanego metodą blended learning, prowadzonego w ramach międzykierunkowych grup studenckich. Praktyk w programie tutoringu indywidualnego.

rozwińPomysłodawca programu dobrych praktyk Akademia Tutora podnoszącego kompetencje tutorskie, zrzeszającego wielkopolskich tutorów-praktyków oraz tutorów-nauczycieli.

Ciekawi mnie

rozwińW swojej pracy koncentruję się na mocnych stronach i celach jakie stawiają przed sobą młodzi ludzie.

rozwińMoje zainteresowania związane są z obszarem specyfiki wykorzystywania talentów oraz rozwoju kompetencji w kontekście różnicy pokoleń jak również wpływu edukacji zindywidualizowanej na samoświadomość i sprawczość w procesie kształcenia.

rozwińBiorę udział w cyklicznych badaniach, których celem jest wskazanie obszarów realnego oddziaływania programu tutoringowego na studentów z równoczesnym wskazaniem jego mocnych stron.

Opłaty

studia podyplomowe w roku akademickim 2021/2022

Tutoring i coaching w edukacji

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2021/22 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Opłata rekrutacyjna

  • 0 PLN
    do 31 sierpnia 2021
  • 85 PLN
    do 30 września 2021

Czesne

  • 3 750 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x
    1 875 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x
    375 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 375 PLN

    Absolwenci CDV i WSNHiD otrzymują zniżkę w czesnym (wielkości pierwszej z dziesięciu rat).

Zniżki

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła dofinansowanie na cele edukacyjne min. studia podyplomowe.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

W CDV możesz liczyć na zniżki w czesnym i stypendia, które sprawią, że studiowanie będzie łatwiejsze.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia należy:

  • wypełnić elektroniczny formularz rekrutacyjny na stronie uczelni (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
  • oraz podpisać umowę online za pomocą serwisu UMOWNIK (Możesz podpisać umowę na studia przez 24h online! Bez wychodzenia z domu, drukowania dokumentów czy przesyłania ich pocztą. Zawarcie umowy online jest w pełni bezpieczne, realizowane za pośrednictwem kompleksowego narzędzia do zawierania umów online, jakim jest Umownik. Pozwala na potwierdzenie zawarcia umowy oraz weryfikację tożsamości bez konieczności składania tradycyjnego podpisu lub podpisu elektronicznego.)
  • lub dostarczyć do Collegium Da Vinci niezbędne dokumenty (pokój R034, parter, rotunda)

Na początek przygotuj potrzebne dokumenty

  • dowód osobisty,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)

Zaloguj się do formularza rekrutacyjnego (zapisz się) i uzupełnij dane wymagane w procesie rekrutacji.

Wypełniony formularz rekrutacyjny wygeneruje dla Ciebie dokumenty niezbędne do przyjęcia na studia:

  • umowę o kształcenie
  • regulamin opłat
  • ankietę osobową
  • podanie do Rektora

Opłatę wpisową* należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwę kierunku]

*Sprawdź obowiązujące promocje

Wypełniony formularz rekrutacyjny wygeneruje dla Ciebie dokumenty niezbędne do przyjęcia na studia:

  • umowę o kształcenie
  • regulamin opłat
  • ankietę osobową
  • podanie do Rektora

Powyższe dokumenty należy dostarczyć do CDV. Wybierz jedną z możliwości:

  • ONLINE (najwygodniejsza forma, w rekrutacji 2020/2021 wybrana przez 90% kandydatów) – korzystając z serwisu UMOWNIK – opcja dostępna w zakładce DOKUMENTY formularza rekrutacyjnego
  • OSOBIŚCIE – dokumenty pobrane z formularza rekrutacyjnego oraz dyplom (ksero, odpis) ukończenia min. studiów I stopnia (lic, inż)  dostarcz do Collegium Da Vinci (pokój R034, parter, rotunda)
  • POCZTĄ – dokumenty pobrane z formularza rekrutacyjnego oraz dyplom (ksero, odpis) ukończenia min. studiów I stopnia (lic, inż) dostarcz na adres Collegium Da Vinci, ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań, z dopiskiem „rekrutacja, pokój R034, parter, rotunda”

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Umownik – dowiedz się więcej o sposobie zawierania umowy online z uczelnią.

Ważne dokumenty:

W roku akademickim 2021/2022 planujemy zajęcia w formule hybrydowej

  • Forma hybrydowa to połączenie zajęć online i zajęć stacjonarnych.
  • W przypadku zmiany sytuacji pandemicznej i wprowadzenia obostrzeń zastrzegamy możliwość zmiany formy zajęć.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Rekrutacja - Informacje

Izabella Bekas – Kwaśniewska

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.