Podyplomowe | Kalisz | Ośrodki zamiejscowe

Tutoring i coaching w edukacji

Celem głównym studiów jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia indywidualnego, grupowego i zespołowego coachingu i tutoringu  w szkole i innych placówkach oświatowych oraz pokazanie różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu, a także zaprezentowanie poszczególnych metod, technik i narzędzi stosowanych w coachingu i tutoringu.

Jeśli chcesz popracować nad sobą, nad swoim rozwojem, po to, by  lepiej zrozumieć  innych – to też są studia dla Ciebie

Tutaj nie skupiamy się na deficytach, i na tym, czego nie możemy zmienić. Tutaj bazujemy na zasobach, czyli na tym, na czym możemy budować ( nie znaczy to jednak, że deficyt, w tym podejściu, nie okaże się zasobem) Tutaj znajdziesz i odkryjesz siebie na nowo. Doświadczysz tego, co zależy w 100% od Ciebie, a to na co nie masz wpływu – po prostu zostawisz. Później będziesz tego uczyć innych. To studia dla tych, którzy chcą zmieniać świat, zaczynając od zmiany siebie i w sobie, bo w tym upatrują sens swojej pracy.

 

 

Dla kogo?

Jeśli jesteś  pasjonatem zawodu nauczycielskiego, jeśli upatrujesz  w nim przede wszystkim misji  niesienia pomocy i wsparcia, opiekowania się i zatroskania, uczenia odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji za jej brak – to to są studia, które, umocnią w tobie te pasję, i pokażą, że idziesz w dobrym kierunku.

Jeśli w imię tej zawodowej pasji nie ma w Tobie zgody na stagnację, rutynę zawodową i konserwatywną tradycję edukacyjną – to też są studia dla Ciebie, i wreszcie, jeśli masz dość narzekania i poczucia bezsilności, i chcesz wziąć życie w swoje ręce, chcesz zmiany – to na pewno są to studia dla Ciebie.

Wymagane od kandydata: ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Opis

Wymagane od kandydata

  • ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Umiejętności zawodowe, jakie uzyskuje absolwent studiów

  • poznanie narzędzi, które świetnie sprawdzają się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym,
  • zdobycie umiejętności w zakresie prowadzenia sesji coachingowej i tutoringowej,
  • wyćwiczenie umiejętności stosowania metod i technik stosowanych w coachingu i tutoringu,
  • dokonanie samooceny i autodiagnozy oraz analizy własnych zasobów i deficytów wymagających doskonalenia,
  • wejście w rzeczywisty proces coachingowy i tutoaringowy.

Program studiów

Studia podyplomowe

Wiodącymi metodami pracy są ćwiczenia, warsztaty i konwersatoria oraz wsparcie Tutora. Absolwenci uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • 2 semestry

    Czas trwania

  • 226

    Liczba godzin dydaktycznych

  • 60

    Punkty 

Realizowane zagadnienia m.in.:

MODUŁ  I – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS)

  • efektywna autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
  • komunikowanie własnych emocji, potrzeb w sposób jasny i społecznie akceptowany
  • adekwatne reagowanie na krytykę i umiejętne wyrażanie jej, asertywne realizowanie własnych interesów
  •  inicjowanie i podtrzymywanie satysfakcjonujących więzi prywatnych i profesjonalnych, trafna percepcja zachowań i intencji innych ludzi
  • aktywne słuchanie, okazywanie empatii, zdolność współdziałania w zespole
  • skuteczne negocjowanie warunków współpracy, umiejętne rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
  • wywieranie pożądanego wpływu na innych ludzi

 

MODUŁ  II – PODSTAWY TEORETYCZNE COACHINGU I TUTORINGU

  • istota coachingu i tutoringiem  – ważne pojęcia, cele, zadania, funkcje, podstawowe różnice pomiędzy coachingiem, a tuto ringiem, rodzaje i zasady
  • psychologiczne podstawy coachingu i tuto ringu
  • wartości i przekonania w pracy coacha i tutora
  • coach i tutor – cechy osobowościowe i i kompetencje
  • kodeks etyczny i postawa coacha i tutora
  • sytuacje coachingowe i tutoringowe – bariery w pracy, opór w coachingu i tutoringu
  • sposoby uczenia się osoby coachowanej
  • korzyści coachingu i tutoringu
  • instytucje wspierające pracę coacha i tutora

 

MODUŁ III – COACHING I MENTORING W PRAKTYCE

  • proces i struktura coachingu i tutoringu
  • relacja: coach – osoba coachowana; tutor – osoba tutoringowana
  • diagnoza potrzeb klienta. Kontraktowanie usług
  • etapy procesu coachingowego i tutorialu
  • rejestracja przebiegu sesji
  • dokumentowanie zmian w coachingu i tutoringu
  • narzędzia coacha i tutora
  • praca z oporem coachowanego
  • Action Learnig
  • coaching grupowy, dynamika procesów grupowych
  • coaching strategiczny

 

MODUŁ IV – DYPLOMOWY

  • superwizja
  • mikronauczanie
  • warsztat dyplomowy

 

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa jest:

  • uzyskanie wszystkich zaliczeń i egzaminów potwierdzających osiągnięcie efektów kształcenia, przewidzianych programem wraz z praktykami,
  • egzamin końcowy w formie prezentacji projektu/portfolio słuchacza z działań praktycznych zrealizowanych w ramach studiów.
  • 100 % frekwencja na treningach i warsztatach,
  • rozmowa kompetencyjna.

 

Organizacja nauki

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym, średnio, co dwa tygodnie – w soboty i niedziele, w godzinach od 8.30 do 17.00.

Kadra

Małgorzata Chełkowska-Dorna

wykładowca

Spotkajmy się na:

Zarządzanie Kreatywne

Doradztwo i Coaching

Małgorzata Chełkowska-Dorna

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwentka studiów magisterskich na UAM  i  Collegium Da Vinci oraz podyplomowych na WSHiU. Właścicielka i twórca marek Rewolucja i Brain Solutions, a także HR Ninja.

rozwińDla największych marek w Poznaniu i Polsce projektuje procesy Assessment Center, a także reorganizuje systemy motywacji obniżając skutecznie rotację pracowników. Projektuje scenariusze szkoleń rozwojowych i wspiera w wyłapywaniu talentów. Prowadzi procesy executive coachingu, szkoli i doradza w kwestii budowania efektywnych zespołów.  Prowadzi mediacje wewnątrz organizacji.

rozwińProjektuje gry szkoleniowe dla biznesu w ramach marki HR Ninja s.c, wykorzystując doświadczenie zdobyte jako szkoleniowiec i coach zewnętrzny w branżach: hotelarskiej, gastronomicznej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, spożywczej, lotniczej, usługowej i w oświacie, a także płynące z pracy w międzynarodowej korporacji.

rozwińDrugim, poza biznesem obszarem zainteresowań zawodowych jest edukacja. Jest autorką kursów zawodowych przygotowanych dla Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego. Certyfikowana trener efektywnej nauki i szybkiego czytania; stworzyła własny program efektywnej nauki. Szkoliła nauczycieli i dyrektorów wielkopolskich placówek oświatowych, a obecnie jako główny trener koordynuje projekt zakładający przeszkolenie z zakresu efektywnej nauki kadrę pedagogiczną poznańskich placówek oświatowych.

  • Coach ACC ICF na ścieżce akredytacji PCCMediator VCC
  • Absolwentka Szkoły Coachingu Grupowego i Zespołowego
  • Certyfikowany Trener FRIS
  • Założycielka Spółki HR Ninja s.c. w ramach której aktywnie działa na rynku biznesowym projektując i wydając gry szkoleniowe dla biznesu.

Ciekawi mnie

rozwiń…zmienność ludzkiej natury, każdy kolejny zakręt dróg i rzek, każdy dzień. Ciekawi mnie co myślą i czują moje psy. Ciekawi mnie las, nieustająco…

Zapisz się teraz i skorzystaj!

Do 30 września 2019 opłata rekrutacyjna 0 PLN.

Opłaty

studia podyplomowe w roku akademickim 2019/2020

Tutoring i coaching w edukacji

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2019/20 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Opłata rekrutacyjna

  • 0 PLN
    do 30 września 2019
  • 85 PLN
    od 1 października 2019

Czesne

  • 2500 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x 1250 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x 250 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 250 PLN

    Absolwenci CDV i WSNHiD otrzymują zniżkę w czesnym (wielkości pierwszej z dziesięciu rat).

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy wypełnić internetowy formularz rekrutacyjny, dokonać opłaty rekrutacyjnej – KROK 2 oraz  złożyć wymagane dokumenty – KROK 3.

Opłatę rekrutacyjną należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwa kierunku]

 

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualny numer konta bankowego (numer jest generowany automatycznie podczas wypełniania internetowego formularza, widoczny w umowie).

Wymagane dokumenty:

  • podpisane podanie do J.M. Rektora CDV (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • ankieta osobowa (wydrukowana z formularza rekrutacyjnego),
  • dwa egzemplarze Umowy o kształcenie wraz z załącznikami podpisane na każdej stronie (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • oryginał lub odpis dyplomu ukończenia uczelni wyższej (wymagany tylko do wglądu),
  • podpisana zgoda na komunikację elektroniczną (wydrukowana z formularza rekrutacyjnego),
  • potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej.

Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Komplet dokumentów należy złożyć w Biurze EduLabor Ośrodek Szkoleniowo – Doradczy, ul. Górnośląska 56, 62-800 Kalisz, tel: 62 751 99 12, tel: 62 307 00 57, najpóźniej w terminie 7 dni od momentu wypełnienia formularza rekrutacyjnego – osobiście, przez osoby trzecie lub wysłać pocztą.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Biuro Rekrtuacji

EduLabor Ośrodek Szkoleniowo – Doradczy w Kaliszu

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.