Bibliotekoznawstwo z informacją naukową i biblioterapią – Collegium Da Vinci Poznań
Podyplomowe | Dla nauczycieli | Poznań

Bibliotekoznawstwo z informacją naukową i biblioterapią

Celem studiów jest przygotowanie merytoryczno-metodyczne słuchaczy i zapewnienie im kwalifikacji do pracy w bibliotece szkolnej lub bibliotece prowadzonej przez inną niż szkoła placówce oświatowej, a także w innego rodzaju bibliotekach oraz ośrodkach informacji różnego typu. Słuchacze podczas studiów zdobywają i poszerzają wiedzę przydatną w codziennej pracy oraz ułatwiającą pozyskanie awansu zawodowego w odniesieniu do wewnętrznych uregulowań poszczególnych bibliotek.

W roku akademickim 2020/2021 studia podyplomowe w CDV będą realizowane w formie stacjonarnej! 

Jesteśmy gotowi prowadzić zajęcia w formie stacjonarnej, przygotowaliśmy się na przyjęcie studentów i zapewnienia im odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, m.in.:

  • studenci otrzymają do uczelni przyłbice ochronne,
  • w salach są zamontowane pojemniki z płynem do dezynfekcji,
  • sale będą regularnie wietrzone.

W przypadku decyzji o odwołaniu zajęć stacjonarnych na wszystkich uczelniach przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zajęcia dydaktyczne będą realizowane zdalnie za pomocą metod i technik kształcenia na odległość – w formie wideokonferencji umożliwiających interakcję synchroniczną.

Dla kogo?

Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych co najmniej I stopnia, chcących uzyskać kwalifikacje do pracy w bibliotekach szkolnych, bibliotekach prowadzonych przez inne niż szkoła, placówki wychowawcze, bibliotekach szkół wyższych, bibliotekach podległych Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz zainteresowanych doskonaleniem i podnoszeniem kompetencji w zakresie bibliotekoznawstwa.

Wymagane od kandydata: ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Opis

Wymagane od kandydata

  • ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.

Kwalifikacje zawodowe, jakie uzyskuje absolwent studiów:

  • kwalifikacje nauczyciela bibliotekarza do pracy w bibliotece szkolnej lub bibliotece prowadzonej przez inną niż szkoła placówce oświatowej (wymagane przygotowanie pedagogicznej),
  • kompetencje do pracy w innego rodzaju bibliotekach oraz ośrodkach informacji (nie jest wymagane przygotowanie pedagogiczne).

Nazwa kierunku, plan, program i wymiar godzin spełniają wymagania zawarte:

  • w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450),
  • w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017  poz. 1575 ze zm.)

Program studiów

Studia podyplomowe

Wiodącymi metodami pracy są ćwiczenia, warsztaty i konwersatoria oraz wsparcie Tutora. W czasie praktyki słuchacz będzie kształtował kompetencje bezpośrednio  w środowisku szkolnym. Absolwenci uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • 3 semestry

    Czas trwania

  • 310

    Liczba godzin dydaktycznych

  • 90

    Liczba godzin praktyk

  • 60

    Punkty 

Realizowane zagadnienia m.in.:

  • Społeczeństwo informacyjne.
  • Bibliotekoznawstwo i bibliotekarstwo.
  • Opracowanie i gromadzenie zbiorów.
  • Zarządzanie bibliotekami.
  • Zarządzanie wiedzą.
  • Praca bibliotek szkolnych i pozaszkolnych.
  • Czytelnictwo z metodyką pracy czytelniczej.
  • Źródła i przetwarzanie informacji.
  • Podstawy wyszukiwania informacji z elementami systemów informacyjno-wyszukiwawczych.
  • Elementy organizacji i redagowania informacji w serwisach WWW.
  • Podstawy biblioterapii.
  • Metodyka pracy biblioterapeutycznej.

 

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa jest:

  • uzyskanie wszystkich zaliczeń i egzaminów potwierdzających osiągnięcie efektów kształcenia, przewidzianych programem wraz z praktykami,
  • egzamin końcowy w formie prezentacji projektu/portfolio słuchacza z działań praktycznych zrealizowanych w ramach studiów.

 

Organizacja nauki

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym, średnio, co dwa tygodnie – w soboty i niedziele, w godzinach od 8.30 do 17.00. Organizator zastrzega sobie prawo do realizacji zajęć w ciągu 1 tygodnia ferii zimowych województwa wielkopolskiego oraz  w 1 tygodniu  czerwca i/lub  lipca, w dni powszednie.

Opłaty

studia podyplomowe w roku akademickim 2020/2021

Bibliotekoznawstwo z informacją naukową i biblioterapią

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2020/21 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Opłata rekrutacyjna

  • 0 PLN
    do 31 sierpnia 2020
  • 85 PLN
    do 30 września 2020

Czesne

  • 3750 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x
    1875 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x
    375 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 375 PLN

    Absolwenci CDV i WSNHiD otrzymują zniżkę w czesnym (wielkości pierwszej z dziesięciu rat).

GRATIS – Voucher na  lekcję na portalu Załap.pl

Zapisz się na studia podyplomowe w Collegium Da Vinci do 18.09.2020 r. i odbierz voucher na korepetycje na portalu Załap.pl

(Voucher można przekazać dowolnie wybranej osobie, data ważności vouchera: 31.12.2020 r.)

 

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia należy:

  • wypełnić elektroniczny formularz na stronie uczelni (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
  • oraz podpisać umowę online za pomocą serwisu UMOWNIK (Możesz podpisać umowę na studia przez 24h online! Bez wychodzenia z domu, drukowania dokumentów czy przesyłania ich pocztą. Zawarcie umowy online jest w pełni bezpieczne, realizowane za pośrednictwem kompleksowego narzędzia do zawierania umów online, jakim jest Umownik. Pozwala na potwierdzenie zawarcia umowy oraz weryfikację tożsamości bez konieczności składania tradycyjnego podpisu lub podpisu elektronicznego.)
  • lub dostarczyć do Centrum Organizacji Dydaktyki niezbędne dokumenty (pokój R038, parter Rotunda)

Na początek przygotuj potrzebne dokumenty

  • dowód osobisty,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)

Wypełnij formularz rekrutacyjny

  • Po zalogowaniu do formularza rekrutacyjnego i uzupełnieniu niezbędnych danych osobowych wygenerują się wszystkie dokumenty wymagane do przyjęcia Ciebie na studia. (Znajdziesz je w zakładce DOKUMENTY formularza rekrutacyjnego.)
  • Dokumenty możesz dostarczyć online, nie wychodząc z domu, za pomocą serwisu UMOWNIK – po wypełnieniu wszystkich dokumentów w serwisie rekrutacja.cdv.pl będziesz mógł skorzystać z Umownika.
  • Dokumenty możesz dostarczyć osobiście do Centrum Organizacji Dydaktyki (pokój R038, parter Rotunda) – należy  je wydrukować  i podpisać na każdej stronie! Zwróć uwagę, że niektóre dokumenty wymagane są w dwóch egzemplarzach.

Opłatę rekrutacyjną* należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwę kierunku]

 

*Sprawdź obowiązujące promocje

Online – za pomocą serwisu UMOWNIK

System wygeneruje dla Ciebie:

  • umowę o kształcenie
  • regulamin opłat
  • ankietę osobową
  • podanie do Rektora

Musisz przygotować:

  • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr) – do wglądu

Osobiście

Zabierz ze sobą:

  • dyplom ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • dowód wniesienia opłaty wpisowej (jeśli Ciebie obowiązuje) na konto Uczelni (nr konta 02 1090 1476 0000 0001 3627 5750)

oraz wydrukowane z formularza rekrutacyjnego:

  • podpisaną przez Ciebie ankietę osobową
  • podpisane przez Ciebie podanie do Rektora
  • dwa podpisane przez Ciebie egzemplarze umowy o kształcenie
  • dwa egzemplarze regulaminu opłat (podpisane przez Ciebie na każdej stronie)

Przez osoby trzecie lub pocztą na adres Uczelni (z dopiskiem Centrum Organizacji Dydaktyki):

UWAGA. O kolejności przyjęć i promocji decyduje data nadania dokumentów. Pamiętaj, wymagany jest komplet dokumentów i dokumenty MUSZĄ być przez Ciebie podpisane!

Upewnij się, że skompletowałeś wszystkie dokumenty:

  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • dowód wniesienia opłaty wpisowej (jeśli Ciebie obowiązuje) na konto Uczelni (nr konta 02 1090 1476 0000 0001 3627 5750)

oraz wydrukowane z formularza rekrutacyjnego:

  • podpisaną przez Ciebie ankietę osobową
  • podpisane przez Ciebie podanie do Rektora
  • dwa podpisane przez Ciebie egzemplarze Umowy o kształcenie
  • dwa egzemplarze regulaminu opłat (podpisane przez Ciebie na każdej stronie)

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Umownik – dowiedz się więcej o sposobie zawierania umowy z uczelnią online

Ważne dokumenty:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Rekrutacja - Informacje

Izabella Bekas – Kwaśniewska

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.