IT Project Management – studia niestacjonarne 2021 – Collegium Da Vinci Poznań

IT Project Management – studia niestacjonarne 2021

, niestacjonarne
  • 3 lata

    Czas trwania studiów

  • 1747

    Liczba godzin

  • 191

    Punkty 

 

Moduł – spójny blok zajęciowy w ramach którego występują różne formy realizacji zajęć dydaktycznych, pogrupowanych tematycznie w kursy. Ocena końcowa z danego modułu jest składową ocen z kursów, wchodzących w skład modułu.

Kurs– grupa treści kształcenia, stanowiąca spójną całość. Treści kształcenia można utożsamiać z tematami zajęć.

  • Moduł: Podstawy zarządzania
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest przedstawienie podstawowych aspektów związanych z funkcjonowaniem organizacji i procesów zarządczych. Student pozyska zasadniczą wiedzę i umiejętności wykorzystania w praktyce elementarnych zasad i metod zarządzania. W trakcie zajęć student zapozna się ze szczeblami zarządzania, rolą i umiejętnościami kierowniczymi oraz pozna style kierowania.

      Student zdobędzie wiedzę dot. identyfikacji, analizowania i oceniania ryzyka w organizacji i projektach. Zostanie zapoznany z m.in. z metodami zarządzania ryzykiem w organizacji i projektach, rolą prawdopodobieństwa w szacowaniu ryzyka i symulacją Monte Carlo. Student po zakończeniu kursu będzie posiadał wiedzę w zakresie podstaw teoretycznych problematyki zarządzania ryzykiem jako uwarunkowań działalności współczesnych organizacji oraz narzędzi redukcji ryzyka w działalności gospodarczej.

    • Kurs 1. Podstawy organizacji i zarządzania

      Wykład

      15 h
    • Kurs 2. Zarządzanie ryzykiem w organizacji i podstawy statystyki

      Konwersatoria

      15 h
  • Moduł: Nowoczesne zarządzanie organizacją
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • W trakcie zajęć student zapozna się z istotą i celami zarządzania zasobami ludzkimi, rozwojem funkcji personalnej i jej znaczeniem dla współczesnej organizacji. Pozyska umiejętności w zakresie nowoczesnych i aktywnych technik doboru pracowników, tj. rekrutacji i selekcji. Zostanie zapoznany z metodami i technikami oceny pracowników. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom będzie umiał analizować i oceniać proces zarządzania ludźmi w organizacji w aspekcie ciągłego rozwoju i doskonalenia.

      Celem modułu jest również nabycie umiejętności zarządzania projektami. Student będzie potrafił rozpoznać składowe projektów i przedstawić metody efektywnego zarządzania projektami biznesowymi.

    • Kurs 1. Zarządzanie projektami biznesowymi

      Warsztat

      15 h
    • Kurs 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji

      Warsztat

      15 h
  • Moduł: Technologie informacyjne w zarządzaniu
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest wypracowanie świadomości potrzeby ciągłego wykorzystania technologii informacyjnych do optymalizacji decyzji i procesów zarządzania w organizacji. Studenci poznają i stosują w praktyce podstawowe technologie informacyjne, w tym zintegrowane systemy baz danych, niezbędne do poprawnego zarządzania procesami i projektowania nowych rozwiązań. Ponadto uzyskuje kompetencje dotyczące korzystania i implementacji innych systemów baz danych oraz zasobów informacyjnych. Należy więc uznać że dzięki zajęciom w ramach tego modułu, student uzyskuje przygotowanie do aktywnego życia i funkcjonowania w nowoczesnym społeczeństwie informacyjnym.

      Moduł omawia podstawy technologii informacyjnych w zarządzaniu. Obejmuje zagadnienia projektowania i praktycznego zastosowania technologii IT wraz z praktycznym ugruntowaniem osiągniętej wiedzy w ramach warsztatów technologii IT.

    • Kurs 1. Podstawy technologii informacyjnych w zarządzaniu

      Konwersatorium

      15 h
    • Kurs 2. Projektowanie i praktyczne zastosowanie technologii IT

      Warsztat

      15 h
  • Moduł: Tydzień integracyjny
    3 kursy
    15 h
    3 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Zajęcia wykładowe

      Wykład

      5 h
    • Kurs 2. Zajęcia warsztatowe

      Warsztat

      5 h
    • Kurs 3. Zajęcia ćwiczeniowe

      Ćwiczenia

      5 h
  • Moduł: Ogólny
    2 kursy
    5 h
    1 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. BHP

      E-learning

      3 h
    • Kurs 2. Szkolenie biblioteczne

      E-learning

      2 h
  • Tutoring I
    21 h
    3 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Tutoring grupowy

      Warsztat

      12 h
    • Kurs 2. Tutoring indywidualny

      E-learning 8 h / Spotkanie indywidualne 1 h

      9 h
  • Moduł: Kompetencje przyszłości I (kreatywności i współpraca w zespole)
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Podstawy kreatywności

      Wykład 5 h / E-learning 5 h

      10 h
    • Kurs 2. Warsztat kreatywny

      Konwersatoria

      20 h
  • Moduł: Podstawowe narzędzia wsparcia procesu zarządzania
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest zdobycie niezbędnych umiejętności w wykorzystywaniu oprogramowania użytkowego. Umiejętność ta pozwoli zautomatyzować i uporządkować wiele procesów w projektach. W czasie zajęć przedstawiamy powszechne narzędzia np. Microsoft Dynamics i poznajemy ich strukturę działania. Moduł pozwala na przykładzie wybranych narzędzi poznać ogólny zarys możliwości tego typu programów

      Metodyka pracy grupowej koncentruje się na wykorzystaniu potencjału grupy w realizacji projektu. Komunikacja, właściwa ocena sytuacji, trafne rozdysponowanie zadań są umiejętnościami, które w czasie tych zajęć są rozwijane

    • Kurs 1. Wybrane narzędzia i oprogramowanie użytkowe w biznesie

      Warsztat

      15 h
    • Kurs 2. Metodyka pracy grupowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem

      Ćwiczenia

      15 h
  • Moduł: Zagrożenia bezpieczeństwa
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest zaznajomienie studentów z metodami analizy strategicznej w aspekcie zagrożeń. Ponadto studenci zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie identyfikacji konsekwencji cyberprzestępczości, a także w obszarze bezpieczeństwa informacji.

      Moduł obejmuje zagadnienia związane z problemami identyfikacji, oceny i eliminacji zagrożeń bezpieczeństwa informacyjnego i informatycznego w organizacji. Obejmuje przy tym analizę strategiczną zagrożeń bezpieczeństwa w aspekcie ekonomicznych konsekwencji cyberprzestępczości oraz praktycznych aspektów zabezpieczenia przedsiębiorstwa w perspektywie powszechnego użycia technologii cloud computing.

      Analiza strategiczna zagrożeń organizacji obejmuje: Analizę makrootoczenia przedsiębiorstwa. Analizę otoczenia konkurencyjnego. Analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa. Ocenę pozycji strategicznej przedsiębiorstwa z perspektywy bezpieczeństwa informacji.

      Cloud Computing a bezpieczeństwo informacji: Pojęcie bezpieczeństwa informacji. Typy ataków. Usługi bezpieczeństwa iteracji (Information Security Services). Sieci VPN. Szyfrowanie informacji. Zaufanie do systemu informatycznego. Opracowanie systemu szyfrowania. Skanowanie sieci. Techniki włamań do systemu. Trojany i programy typu backdoor. Wirusy i robaki. Programy typu sniffer. Inżynieria społeczna.

    • Kurs 1. Analiza strategiczna zagrożeń organizacji

      Wykład

      15 h
    • Kurs 2. Cloud Computing a bezpieczeństwo informacji

      Warsztat

      15 h
  • Moduł: Ekonomia i zarządzanie
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Celem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnieniem normalizacji oraz dokumentacją systemu zarządzania jakością. Dzięki zdobytej na zajęciach wiedzy i umiejętnością student będzie umiał posługiwać się metodami, narzędziami i technikami wykorzystywanymi w zarządzaniu jakością, jak np. Kaizen, Diagram Ishikawy, 5 Why czy Diagram Pareto-Lorenza.

      Moduł ma na celu również poznanie podstawowych zjawisk mikro i makroekonomicznych. Umiejętność ta rozszerza możliwości w gromadzeniu niezbędnych informacji do przygotowania projektu biznesowego. Student poznaje zasady zachowania konsumentów i producentów, uwarunkowania działalności przedsiębiorstw oraz reguły rządzące rynkiem.

    • Kurs 1. Zarządzanie jakością w organizacji

      Warsztat

      15 h
    • Kurs 2. Podstawy mikroekonomii, makroekonomii i finansów

      Konwersatoria

      15 h
  • Moduł: Kompetencje przyszłości II (przedsiębiorczość, mobilność zawodowa, elastyczność)
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Współczesne otoczenie rozwoju przedsiębiorczości (finanse, elementy prawa i podstaw przedsiębiorczości)

      Wykład 10 h / E-learning 10 h

      20 h
    • Kurs 2. Przedsiębiorczość warsztaty - case study

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Kompetencje przyszłości III (krytyczne myślenie, organizacja pracy własnej, radzenie ze stresem)
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Człowiek w świecie wielokulturowym (PBL, filozofia, logika, sztuczna inteligencja)

      Wykład 10 h / E-learning 10 h

      20 h
    • Kurs 1. PBL w praktyce - rozwiązywanie rzeczywistych problemów

      Ćwiczenia

      10 h
  • Moduł: Językowy I
    1 kurs
    30 h
    5 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Język obcy

      Ćwiczenia 10 h / E-learning 20 h

      30 h
  • Tutoring II
    20 h
    3 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Tutoring grupowy

      Warsztat

      12 h
    • Kurs 2. Tutoring indywidualny

      E-learning

      8 h
  • Moduł: Podstawy inżynierii oprogramowania
    1 kurs
    30 h
    5 ECTS
    • Moduł omawia podstawy inżynierii programowania, w tym narzędzia wspierające proces projektowania IT, języki modelowania procesów biznesowych, a także element praktyczny zarządzania projektami IT.

      Moduł pozwala poznać podstawy metodyczne projektowania systemów informatycznych. Tradycyjne i współczesne podejście do projektowania. Metody techniki i narzędzia projektowania. Omawia powstanie, rozwój i zastosowania BPMN. Również podstawy projektowania wybranych elementów systemów informatycznych.

    • Kurs 1. Narzędzia wspierające proces projektowania IT

      Konwersatoria

      30 h
  • Moduł: Programowanie
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Moduł ma na celu pokazanie specyfiki pracy programistów. Uczy podstaw programowania przez co pozwala na zrozumienie specjalistycznych zagadnień używanych przez programistów. Daje to szersze pole do komunikacji i właściwego zarządzania projektem, gdzie w zespole mamy takich specjalistów. W czasie zajęć studenci poznają podstawy nowoczesnego języka obiektowy Python, który jest powszechnie używany na całym świecie.

      Relacyjne bazy danych dają dodają dodatkowe informacje specjalistyczne na temat podstawowego sposobu przechowywania danych w przedsiębiorstwach. Zajęcia oparte o jedną z największych baz danych Oracle, pozwalają nie tylko na zapoznanie się ze środowiskiem, czego efektem ma być większa świadomość przy realizacji projektu, ale również pozwalają na zdobycie dodatkowych umiejętności pracy z danymi(język SQL), które to mogą być pomocne przy realizacji zadań stojących przez IT Project Managerem.

    • Kurs 1. Wstęp do programowania

      Warsztat

      15 h
    • Kurs 2. Relacyjne bazy danych

      Warsztat

      15 h
  • Moduł: Językowy II
    1 kurs
    30 h
    5 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Język obcy

      Ćwiczenia 10 h / E-learning 20 h

      30 h
  • Moduł międzykierunkowy do wyboru I
    30 h
    5 ECTS
    • W zależności od wybranego modułu.

  • Moduł międzykierunkowy do wyboru II
    30 h
    5 ECTS
    • W zależności od wybranego modułu.

  • Moduł międzykierunkowy do wyboru III
    30 h
    5 ECTS
    • W zależności od wybranego modułu.

  • Moduł: Wprowadzenie do praktyk
    2 kursy
    16 h
    1 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Spotkanie z koordynatorem

      Wykład

      1 h
    • Kurs 2. E-learning

      E-learning

      15 h
  • Moduł: Praktyczne umiejętności i kompetencje zawodowe I
    1 kurs
    10 h
    1 ECTS
    • Szczegóły poniżej.

    • Kurs 1. Praktyczne umiejętności i kompetencje zawodowe I

      Ćwiczenia

      10 h
  • Software Project Manager
    30h
    ECTS 5
    • Moduł omawia podstawy inżynierii programowania, w tym narzędzia wspierające proces projektowania IT, języki modelowania procesów biznesowych, a także element praktyczny zarządzania projektami IT.

      Studenci zapoznawani są z powstaniem i rozwojem notacji BPMN (Busness Process and Notation)jako standardu modelowania procesów biznesowych, analizy oraz projektowania systemów informacyjnych. Poznają pojęcie, podstawy i zastosowanie notacji BPMN. Studenci poznają przykłady projektowania wybranych elementów systemów informatycznych (projektowanie systemów, interfejsy użytkownika, zarządzanie wiedzą). Zaznajamiają się też z standardami zarządzania projektami oraz metodami prowadzenia projektów informatycznych.

  • Metody i koncepcje zarządzania
    30h
    ECTS 5
    • Moduł przygotowuje studenta do pracy w organizacjach w zakresie rozwiązywania problemów zarządzania. Ma na celu przekazanie wiedzy dotyczącej stosowania najnowszych metod i technik zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Ponadto moduł prezentuje studentom koncepcje wybrane zarządzania takie jak: zasady reengineeringu, koncepcja Lean Management, benchmarking, outsourcing, metoda TBM, koncepcja CRM, kompleksowe zarządzanie jakością TQM oraz zarządzanie wiedzą. Ponadto poznają koncepcje kultur organizacyjnych struktur tradycyjnych oraz organizacji wirtualnych i sieciowych.

  • Kluczowe kompetencje audytora bezpieczeństwa informacji
    30h
    ECTS 5
    • W ramach modułu student zdobywa szczegółową wiedzę na temat ochrony danych w organizacji i metod działania audytora bezpieczeństwa. Podstawowe treści obejmują ochronę danych firmowych i osobowych RODO/ GDPR oraz zagrożenia cyberprzestępczością. Prezentowane są standardy bezpieczeństwa informacji dotyczące wybranych typów jednostek organizacyjnych i całych organizacji.

      Studenci poznają i analizują narzędzia pracy oraz organizację pracy audytora bezpieczeństwa informacji oraz jego szczegółowe zadania. W oparciu o zaprezentowane typowe rozwiązania zgłębiają zagadnienia związane z procedurami zarządzania bezpieczeństwem informacji, identyfikacją procesów oraz systemami informatycznymi wymagającymi usprawnienia w zakresie bezpieczeństwa informacji. Omawiane są procedury nadzoru nad systemami bezpieczeństwa informacji.

  • Negocjacje i strategie sprzedaży koncepcji kreatywnych
    30h
    ECTS 5
    • Student rozpoznaje i ocenia strategie negocjacji ; Student analizuje podstawowe techniki stosowane na poszczególnych etapach procesu sprzedaży i interpretuje uwarunkowania ich stosowania; Student wymienia i wyjaśnia zasady i zakres działania Account Managmentu; Analizuje sytuacje negocjacyjne i odpowiednio argumentuje swoje racje; Stosuje odpowiednie techniki i metody w sprzedaży konceptów kreatywnych; Stosuje techniki komunikacji w budowaniu pozytywnych relacji z klientami ; Postępuje zgodnie z zasadami etycznymi w negocjacjach i sprzedaży; Dba o relacje partnerskie w kontaktach biznesowych

  • Produkcja reklam
    30h
    ECTS 5
    • Po zakończeniu modułu student zna proces tworzenia reklamy od koncepcji do realizacji, a także rozumie role craftu, czyli znaczenie realizacji projektu. Student buduje narracje w reklamie posługując sie metodą storytellingu i design thinking.

  • Bezpieczeństwo informacji
    30h
    ECTS 5
    • W ramach modułu student zdobywa szczegółową wiedzę na temat bezpieczeństwa informacji w organizacji. Poznaje zagrożenia i metody zwalczania cyberprzestępczości i cyberterroryzmu. Omawiane są czynności operacyjne w zakresie wykrywania cyberprzestępczości i cyberterroryzmu. Analizowane będą systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji. W tym podjęte będą zagadnienia roli systemów informatycznych w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji w organizacji oraz architektura systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji w organizacjach. W ramach case study badane będą podstawowe formy zagrożeń bezpieczeństwa informacji; w tym wyciek informacji i danych – jego ryzyko, przebieg oraz konsekwencje.

  • Marketing relacyjny
    30h
    ECTS 5
    • Umiejętności i kompetencje w zakresie budowania pozytywnych relacji z klientami przy uwzględnieniu wiedzy z zakresu koncepcji marketingu relacyjnego, narzędzi budowania i utrzymywania lojalności klientów oraz specyfiki rynku B2B. Klasyfikuje metody i procesy budowania relacji z klientami. Rozpoznaje rodzaje, typy i narzędzi wykorzystywanych do projektowania programów lojalnościowych. Definiuje rodzaje, źródła i sposoby budowania relacji na rynku B2B. Identyfikuje podstawowe elementy procesu budowania relacji. Projektuje program lojalnościowy budujący relacje z klientami. Buduje relacje z klientami na rynku B2B. Interpretuje i aktualizuje posiadaną wiedzy, kwalifikacje i poszerza umiejętności w zakresie budowania relacji z klientami. Współdziała i efektywnie pracuje w zespole projektowym.

  • Tworzenie strategii nowego biznesu
    30h
    ECTS 5
    • Celem modułu jest wyposażenie słuchaczy w umiejętność posługiwania się wiedzą umożliwiającą powstanie strategii na stworzenie nowego biznesu/marki. Dostarczona wiedza, pozwoli na nowoczesne dotarcie do wymagających klientów oraz efektywne zarządzanie marką. Uczestnicy warsztatów, będą mogli wykreować produkt, wyznaczać cele długo i krótkoterminowe dotyczące działań strategicznych, wybrać formę komunikowania się z odbiorcami, wszystko to w oparciu o analizę potrzeb konsumentów, analizę organizacji oraz otoczenia. W module tym zostaną pokazane możliwości marketingowe i sprzedażowe, jakie daje nowoczesne podejście do zaspokajania.

  • Time management skills
    30h
    ECTS 5
    • Celem modułu jest wyposażenie słuchaczy w umiejętność stawiania sobie celów, zatem wymagania od siebie rozwoju, pozostając wiernym zasadzie SMART. Będą mogli przećwiczyć budowanie celów pod każdym względem realnych, a także poszukać przyczyn dotychczasowych problemów z ich osiąganiem. Wiedza ta zostanie uzupełniona o najważniejsze umiejętności zarządzania czasem obejmujące: organizację, priorytetyzację, ustalanie celów, komunikację, planowanie, delegowanie zadań i radzenie sobie ze stresem. Umiejętności zarządzania czasem uznaje się za tak ważne, ponieważ pomagają ustrukturyzować pracę w sposób umożliwiający osiąganie celów. Dobre zarządzanie czasem pozwala także na kreatywne i proaktywne podejście do celów. Zasady związane z zarządzaniem czasem oparte są na racjonalnej gospodarce odpowiednimi zasobami, tak by zachować niezbędną dla prawidłowego rozwoju równowagę, pamiętając o dopasowaniu zadań do indywidualnych predyspozycji.

  • Workflow managment
    30h
    ECTS 5
    • Coraz częstsza konieczność indywidualnego dostosowywania procesów biznesowych do pojawiających się zmian i wymogów rynku, a także wzrastające oczekiwania Klientów w kwestii skrócenia czasu reakcji sprawiły, że prowadzenie przedsiębiorstwa zaczęło wymagać nowych rozwiązań. Za pomocą modułu studenci zautomatyzują prowadzone ręcznie czynności, a tym samym zyskają nieocenioną pomoc w zarządzaniu procesami biznesowymi. Ponadto zdobędą praktyczne umiejętności zarządzania procesami oraz czasem.

  • Przywództwo w biznesie
    30h
    ECTS 5
    • Celem modułu przywództwo w biznesie jest ukazanie studentom, jak ważnym elementem zarządzania jest proces komunikacji, który ma wpływ na skuteczność i efektywność zarządzania ludźmi i organizacjami. Dodatkowo celem modułu jest ukazanie jakie funkcje zarządzania realizowanie są w organizacjach oraz style zarządzania ludźmi lepiej sprawdzają się w nowoczesnych organizacjach. Celem modułu jest przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej przywództwa w biznesie ze szczególnym uwzględnieniem procesów komunikacji, skutecznego zarządzania, zapoznanie studentów z pojęciem oraz istotą managera w organizacjach oraz nauczenie odpowiedniego interpretowania zjawisk zachodzących w organizacjach.

  • Zarządzanie strategiczne i innowacje w zarządzaniu
    30h
    ECTS 5
    • Celem modułu jest zapoznanie studentów ze specyfiką zarządzania strategicznego wraz z etapami zarządzania strategicznego oraz zarządzania innowacjami. Celem jest również przedstawienie słuchaczom informacji na temat podstawowych strategii przedsiębiorstw wraz z przykładami ich zastosowań, a także wyposażenie ich w umiejętności doboru i zastosowania metod analizy strategicznej pozwalających na opracowanie skutecznej strategii firmy. Zajęcia modułu dostarczają wiedzę i umiejętności w zakresie praktycznych aspektów zarządzania strategicznego i analizy strategicznej. Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, wymuszającym potrzebę adaptacji do rosnącej presji konkurencyjnej, do zmian form osiągania przewagi konkurencyjnej i rosnących oczekiwań klientów. Zmiany te skłaniają do wprowadzania innowacji w organizacji. Innowacyjność wpływa więc na szanse strategiczne przedsiębiorstwa, a tym samym procesy innowacyjne w organizacji muszą być wkomponowane w ogólna koncepcję jej rozwoju realizowaną w ramach zarzadzania strategicznego. Zajęcia modułu dotyczą tematyki kompleksowego zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie, a w szczególności klasyfikacji oraz źródeł innowacji, strategii i modeli innowacji, przykładów projektów innowacyjnych. Dodatkowo omówione zostaną kwestie zarządzania zmianą jako element wdrażania innowacyjnych rozwiązań oraz zarządzania zespołem innowacyjnym, które to nierozerwalnie połączone są z tematyką zarządzania innowacjami.

  • Zarządzanie zespołem
    30h
    ECTS 5
    • Celem tego modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą zasad budowania skutecznych zespołów, rozdzielania ról w zespole w oparciu o indywidualny potencjał oraz konstruowania systemów motywacyjnych na bazie indywidualnych potrzeb. W warstwie wykładowej student pozna typologie ról zespołowych oraz jak indywidualne tendencje do pewnych zachowań, sposobów współpracy oraz budowania relacji z innymi wpływają na efektywność pracy zespołu. Student pozna również typologie czynników motywacji oraz definicje, cele i zasady konstruowania systemów motywacyjnych. Podczas ćwiczeń student w praktyce zastosuje zdobytą wiedzę teoretyczną tworząc założenia do system motywacyjnego dla wybranego przedsiębiorstwa poprzez dokładne rozpoznanie środowiska pracy i specyfiki działalności. Projekt realizowany w ramach zadania grupowego pozwoli również na sprawdzenie w praktyce wiedzy zdobytej w ramach zajęć: budowanie relacji w zespole.

  • Komunikacja i zarządzanie stresem w organizacji
    30h
    ECTS 5
    • Po zakończeniu modułu student nabędzie umiejętności związane z prawidłowym funkcjonowaniem w grupie, w tym w szczególności zapozna się ze sposobami prawidłowej komunikacji z innymi, budowania i podtrzymywania relacji oraz refleksyjnego wykorzystywania tych umiejętności i wiedzy w kontaktach z innymi. Ponadto student nauczy się pracy ze stresem.

  • Podstawy psychologii i komunikacji społecznej
    30h
    ECTS 5
    • Celem modułu jest zapoznanie studentów z obszarami komunikacji społecznej od poziomu komunikacji interpersonalnej do komunikacji z wykorzystaniem mass mediów i sieci, a także zapoznanie z podstawowymi pojęciami, koncepcjami i mechanizmami psychologii społecznej. Student zrealizuje projekty, dotyczące wpływu społecznego, motywów społecznych, postrzegania, zastosuje w nich komunikację werbalną i niewerbalną, a także przećwiczy sztukę publicznego przemawiania.

  • Zarządzanie sobą w czasie poprzez zarządzanie strumieniem zadań
    30h
    ECTS 5
    • W obecnych czasach problemem nie jest brak dóbr konsumenckich, ale ich nadmiar, a co z tym się wiąże problem ze znalezieniem czasu i możliwości na korzystanie z tych dóbr. Dlatego też dobre zarządzanie sobą w czasie, a także działanie według ważności zadań i własnych priorytetów jest kluczową kwestią przy uzyskaniu life work balance.

      W module tym celem jest nie tylko przekazanie kluczowych narzędzi niezbędnych w zarządzaniu czasem, którym dysponujemy, ale także zweryfikowanie czynności, na które poświęcamy najwięcej czasu. Czyli przyjrzenie się w pierwszej kolejności swoim wartościom, a następnie wykorzystanie konkretnych narzędzi, aby tak zarządzać własną aktywnością w sposób najbardziej efektywny, ale też wartościowy. Temu będą służyły takie metody jak Matryca Eisenhowera, czy planowanie energii na wykonanie zadań zgodnie z Regułą Pareto, czy po prostu sposoby alokacji czasu. Najistotniejszym zaś elementem, który będzie wdrażany w ramach moduły jest model pokazujący jak podejmować decyzję w kwestii wyboru aktywności zaprezentowany w bestsellerowej książce Davida Allena – „Getting Things Done. Czyli sztuka bezstresowej efektywności”, który opiera się na dwóch filarach- pierwszy to uchwycenie wszystkich zadań, które muszą być zrealizowane – natychmiast, później, kiedyś- w ramy logicznego i niezawodnego systemu, a po drugi filar, to zdyscyplinowanie się w taki sposób, aby podejmować wstępne decyzje dotyczące każdego zadania jakiego zamierzasz się podjąć, po to, aby zawsze mieć zaplanowane „następne działanie, które w każdej chwili można podjąć lub przeprojektować.

  • Pracownia fotograficzna

    Mediaworking

    • Celem modułu jest wyposażenie studenta w teoretyczną oraz praktyczną wiedzę, która umożliwi mu świadome tworzenie statycznych obrazów wizualnych mających zastosowanie w komunikacji marketingowej. W zakresie teoretycznym student zdobędzie wiedzę umożliwiającą mu stosowanie wszystkich kluczowych elementów formalnych konstrukcji obrazu fotograficznego w zależności od sytuacji komunikacyjnej. W trakcie zajęć student pozna również metody dekonstrukcji i analizy obrazów fotograficznych, które stosuje się zarówno w analizach naukowych, jak i w celu praktycznej rozbudowy warsztatu fotograficznego. Na zajęciach w pracowni fotograficznej student w sposób praktyczny przetrenuje zasady obsługi sprzętu studyjnego oraz zastosuje je realizując projekty sesji zdjęciowych: portretowych, beauty, modowych, produktowych oraz makro.

  • Komunikacja międzykulturowa w biznesie

    Data Science

    • Moduł przygotowuje studenta do pracy w środowisku międzynarodowym. Zajęcia wyposażają słuchaczy w podstawowy aparat pojęciowy, dostarczając też wiedzy z zakresu nowoczesnych trendów w komunikacji międzynarodowej. Ćwiczeniowy charakter modułu pomaga studentom nabyć umiejętności i kompetencje cenione na współczesnym rynku pracy, w tym w szczególności: umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne oraz podstawy protokołu dyplomatycznego.

  • Marketing relacyjny

    zarządzanie kreatywne

    • Umiejętności i kompetencje w zakresie budowania pozytywnych relacji z klientami przy uwzględnieniu wiedzy z zakresu koncepcji marketingu relacyjnego, narzędzi budowania i utrzymywania lojalności klientów oraz specyfiki rynku B2B. Klasyfikuje metody i procesy budowania relacji z klientami. Rozpoznaje rodzaje, typy i narzędzi wykorzystywanych do projektowania programów lojalnościowych. Definiuje rodzaje, źródła i sposoby budowania relacji na rynku B2B. Identyfikuje podstawowe elementy procesu budowania relacji. Projektuje program lojalnościowy budujący relacje z klientami. Buduje relacje z klientami na rynku B2B. Interpretuje i aktualizuje posiadaną wiedzy, kwalifikacje i poszerza umiejętności w zakresie budowania relacji z klientami. Współdziała i efektywnie pracuje w zespole projektowym.

  • Strategie zrównoważonego rozwoju

    zarządzanie kreatywne

    • Zrównoważony rozwój, CSR, CSV. Definiuje i wymienia podstawowe strategie zrównoważonego rozwoju i wyjaśnia uwarunkowania ich stosowania, Wyjaśnia znaczenie elementów strategii zrównoważonego rozwoju, Analizuje możliwości i ograniczenia wykorzystania strategii zrównoważonego rozwoju, Student definiuje i analizuje elementy strategii zrównoważonego rozwoju (CSR i CSV) , Analizuje i projektuje strategię zrównoważonego rozwoju bazując na najlepszych praktykach , Przedstawia i komunikuje adekwatność zastosowania strategii zrównoważonego rozwoju, Buduje plany działań dla organizacji w zakresie zrównoważonego rozwoju, Student jest otwarty na budowanie relacji w ramach zespołu projektowego, Student wykazuje aktywną postawę w obszarze kształtowanie atmosfery współpracy stymulującej otwartość, zaangażowanie i poczucie współtworzenia w zespole.

  • Zarządzanie innowacją - od idei do wdrożenia

    zarządzanie kreatywne

    • Moduł przygotowanie do kompleksowego zarządzania innowacją w przedsiębiorstwie – od idei do wdrożenia; standardy zarządzania procesem innowacyjnym i projektowym, etapy procesu rozwoju innowacji w firmie oraz metodyki i techniki rozwijania innowacji; holistyczne podejście do zarządzania innowacją, jak również poszczególnych elementów składowych tego procesu.

      Przywołuje standardy zarządzania procesem innowacyjnym i projektowym. Wyjaśnia wybrane modele rozwoju innowacji w firmie. Wyjaśnia założenia metodyk zwinnych (Agile, Lean, Scrum). Definiuje istotę i opisuje proces zarządzania wiedzą w organizacji. Wyjaśnia proces rozwoju innowacji w firmie. Tłumaczy kwestie związane z zarządzaniem zespołem projektowym. Inicjuje projekt rozwoju i wdrażania innowacji zapewniając jego ukończenie w założonym budżecie i czasie. Projektuje proces rozwoju innowacji w firmie. Stosuje wybrane metodyki i techniki w procesie rozwoju innowacji. Bierze odpowiedzialność za zarządzanie interdyscyplinarnym zespołem projektowym. Stosuje podstawy zarządzania wiedzą w organizacji. Identyfikuje oraz łączy wiedzę ukrytą i rozproszoną w organizacji.

  • Neuromarketing

    zarządzanie kreatywne

    • Narzędzia i techniki neuromarketingu.

      Student definiuje i opisuje podstawowe techniki i narzędzia wykorzystywane w neuromarketingu, Student wyjaśnia wykorzystać wiedzę neuromarketingową w praktyce, Student definiuje i wymienia podstawowe pojęcia psychologiczne wykorzystywane w neuromarketingu, Student opisuje i analizuje obszary działalności marketingu, które mogą wykorzystywać wiedzę nauromarketingową, Student prezentuje innowacyjne rozwiązania w oparciu o wiedzę neuromarketingową, Student rozróżnia i wyjaśnia możliwości i ograniczenia wykorzystania wiedzy neuromarketingowej, Student ma świadomość znaczenia kompetencji w zakresie integrowania wiedzy psychologicznej i marketingowej , Student współpracuje w grupie w zakresie generowania nowych pomysłów przy wykorzystaniu wiedzy neuromarketingowej.

  • Bezpieczeństwo informacji

    IT Project Management – informatyczne techniki zarządzania

    • W ramach modułu student zdobywa szczegółową wiedzę na temat bezpieczeństwa informacji w organizacji. Poznaje zagrożenia i metody zwalczania cyberprzestępczości i cyberterroryzmu. Omawiane są czynności operacyjne w zakresie wykrywania cyberprzestępczości i cyberterroryzmu. Analizowane będą systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji. W tym podjęte będą zagadnienia roli systemów informatycznych w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji w organizacji oraz architektura systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji w organizacjach. W ramach case study badane będą podstawowe formy zagrożeń bezpieczeństwa informacji; w tym wyciek informacji i danych – jego ryzyko, przebieg oraz konsekwencje.

  • Time management skills

    IT Project Management – informatyczne techniki zarządzania

    • Celem modułu jest wyposażenie słuchaczy w umiejętność stawiania sobie celów, zatem wymagania od siebie rozwoju, pozostając wiernym zasadzie SMART. Będą mogli przećwiczyć budowanie celów pod każdym względem realnych, a także poszukać przyczyn dotychczasowych problemów z ich osiąganiem. Wiedza ta zostanie uzupełniona o najważniejsze umiejętności zarządzania czasem obejmujące: organizację, priorytetyzację, ustalanie cełów, komunikację, planowanie, delegowanie zadań i razdzenie sobie ze stresem. Umiejętności zarządzania czasem uznaje się za tak ważne, ponieważ pomagają ustrukturyzować pracę w sposób umożliwiający osiąganie celów. Dobre zarządzanie czasem pozwala także na kreatywne i prokatywne podejście do celów. Zasady związane z zarządzaniem czasem oparte są na racjonalnej gospodarce odpowiednimi zasobami, tak by zachować niezbędną dla prawidłowego rozwoju równowagę, pamiętając o dopasowaniu zadań do  indywidualnych predyspozycji.

  • Metody i koncepcje zarządzania

    IT Project Management – informatyczne techniki zarządzania

    • Moduł przygotowuje studenta do pracy w organizacjach w zakresie rozwiązywania problemów zarządzania. Ma na celu przekazanie wiedzy dotyczącej stosowania najnowszych metod i technik zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach.

      Ponadto moduł prezentuje studentom koncepcje wybrane zarządzania takie jak: zasady reengineeringu, koncepcja Lean Management, benchmarking, outsourcing, metoda TBM, kompleksowe zarządzanie jakością TQM oraz zarządzanie wiedzą. Ponadto poznają koncepcje kultur organizacyjnych struktur tradycyjnych oraz organizacji wirtualnych i sieciowych.

  • Proces facylitacji i rola facylitatora

    doradztwo i coaching

    • Facylitacja to metodologia prowadzenia spotkań, służąca wspieraniu efektywności pracy grupy. Jest   to proces, którego celem jest tworzenie przestrzeni do otwartego dialogu pomiędzy ludźmi o różnych punktach widzenia, ideologii a nawet narodowści, po to, by odkryć i zgłębić różnorodne założenia i możliwości. Dzięki facylitacji grupa może dążyć do ustalonego celu, w taki sposób, który utrzymuje zaangażowanie wszystkich osób uczestniczących.

      Główną rolą facylitatora jest takie prowadzenie dyskusji i pracy grupy, aby ułatwić uczestnikom osiągnięcie założonych celów, a metody proponowane przez facylitatora sprawiają, że grupa sam dąży do rozwiązań. I co najważniejsze, facylitator jest odpowiedzialny za proces, który wcześniej przygotowuje pracując z grupą i czyniąc ją odpowiedzoalną za efekty i samodzielne znalezienie rozwiązania, bez wchodzenie w w merytoryczne zagadnienia, nad którymi pracuje grupa. Facylitator jest całkowicie neutralny co do tematów poruszanych na spotkaniu i nie wypowiada się, nie prezentuje swojego punktu widzenia w poruszanych kwestiach, jest bezstronny.

  • Zarządzanie sobą w czasie poprzez zarządzanie strumieniem zadań.

    doradztwo i coaching

    • W obecnych czasach problemem nie jest brak dóbr konsumenckich, ale ich nadmiar, a co z tym się wiąże problem ze znalezieniem czasu i możliwości na korzystanie z tych dóbr. Dlatego też dobre zarządzanie sobą w czasie, a także działanie według ważności zadań i własnych priorytetów jest kluczową kwestią przy uzyskaniu life work balance.

      W module tym celem jest nie tylko przekazanie kluczowych narzędzi niezbędnych w zarządzaniu czasem, którym  dysponujemy, ale także zweryfikowanie czynności, na które poświęcamy najwięcej czasu. Czyli przyjrzenie się w pierwszej kolejności swoim wartościom, a następnie wykorzystanie konkretnych narzędzi, aby tak zarządzać własną aktywnością w sposób najbardziej efektywny, ale też wartościowy. Temu będą służyły takie metody jak Matryca Eisenhowera, czy planowanie energii na wykonanie zadań zgodnie z Regułą Pareto, czy po prostu sposoby alokacji czasu. Najistotniejszym zaś elementem, który będzie wdrażany w ramach moduły jest model pokazujący jak podejmować decyzję w kwestii wyboru aktywności zaprezentowany w bestsellerowej książce Davida Allena – „Getting Things Done. Czyli sztuka bezstresowej efektywności”, który opiera się na dwóch filarach- pierwszy to uchwycenie wszystkich zadań, które muszą być zrealizowane – natychmiast, później, kiedyś- w ramy logicznego i niezawodnego systemu, a po drugi filar, to zdyscyplinowanie się w taki sposób, aby podejmować wstępne decyzje dotyczące każdego zadania jakiego zamierzasz się podjąć, po to, aby zawsze mieć zaplanowane „następne działanie,  które w każdej chwili można podjąć lub przeprojektować.

  • Introduction to psychology (Wprowadzenie do psychologii)

    doradztwo i coaching

    • Zajęcia z modułu oparte są o literaturę anglojęzyczną z zakresu psychologii ogólnej oraz psychologii eksperymentalnej.

      W trakcie zajęć studenci zdobędą wiedzę z zakresu psychologii, w tym wiedzę na temat najważniejszych eksperymentów w psychologii. Dodatkowo zdobędą umiejętność posługiwania się anglojęzyczną terminologią psychologiczną oraz nabędą umiejętność konstruowania badań eksperymentalnych. W trakcie kursu studenci: Zdobędą wiedzę z zakresu psychologii ogólnej i psychologii eksperymentalnej, Rozwiną umiejętność posługiwania się anglojęzyczną terminologią psychologiczną, Nabędą umiejętność konstruowania i przeprowadzania badań eksperymentalnych.

      Tematyka kursu:

      • Psychologia jako nauka,
      • Podstawowe nurty w psychologii,
      • Osobowość,
      • Procesy poznawcze,
      • Emocje i motywacje,
      • Inteligencja,
      • Elementy psychopatologii,
      • Psychologia społeczna
  • Produkcja wydarzeń kulturalnych

    kreatywna produkcja wideo

    • Po zakończeniu modułu student będzie znał podstawową terminologię związaną z organizacją wydarzeń kulturalnych, będzie rozumie specyfikę rynków docelowych na których organizowane są wydarzenia kulturalne, a także będzie umiał odpowiednio dobierać narzędzia systemowe i procedury marketingu dóbr kultury.

  • Marketing i reklama w produkcji audiowizualnej

    kreatywna produkcja wideo

    • Po zakończeniu modułu student będzie znał strategie promocji na rynku muzycznym oraz zna proces planowania festiwali audiowizualnych z uwzględnieniem najważniejszych aspektów prawnych w organizacji takich wydarzeń.

  • Produkcja reklam

    kreatywna produkcja wideo

    • Po zakończeniu modułu student będzie znał proces tworzenia reklamy od koncepcji do realizacji, a także rozumie role craftu, czyli znaczenie realizacji projektu. Student buduje narracje w reklamie posługując się metodą storytellingu i design thinking.

  • Komunikacja wizualna w produkcji wideo

    kreatywna produkcja wideo

    • Po zakończeniu modułu, student będzie miał podstawowe informacje i umiejętności dotyczące zarządzania procesami komunikacji wizualnej, w tym projektowaniem przekazów wizualnych, teorii obrazu.

  • Autoprezentacja biznesowa

    kreatywna produkcja wideo

    • Po zakończeniu modułu student będzie znał podstawowe praktyczne informacje, dotyczące tego, w jaki sposób: a radzić sobie z wystąpieniami publicznymi, konstruować spójne i przyciągające uwagę wypowiedzi, rozpoznawać manipulację językową. W ramach tego modułu student będzie także konstruować autoprezentacje biznesową.

  • Angażująca kampania społeczna

    kreatywna produkcja wideo

    • Po zakończeniu modułu student będzie świadomy znaczenia projektów opartych na ważnych społecznie problemach np. równouprawnienie czy walce z hejtem w sieci. CM jest wszechstronną metodą pozwalającą na projektowanie programów powstałych na bazie potrzeb i zainteresowań przedsiębiorstwa z równoczesnym rozwiązywaniem problemów społecznych. Student projektuje i tworzy kampanie za pomocą metody CM.

  • Projektowanie interfejsów graficznych i stron www

    informatyka

      • Projektowanie interfejsu graficznego aplikacji internetowych i mobilnych
      • Wprowadzenie do aplikacji RIA
      • Projekt architektury informacji oraz systemu wizualnego dla strony internetowej i aplikacji mobilnej
      • JavaScript: Programowanie strukturalne i funkcyjne
      • Architektura informacji
      • JavaScript: Programowanie obiektowe oparte na prototypach
      • Analiza struktur nawigacyjnych
      • JavaScript: Programowanie obiektowe oparte na klasach
      • Elementy strategii wizualnej: kolorystyka, typografia, layout, ikony, logo
      • Biblioteka jQuery
      • Wpływ elementów strategii wizualnej na funkcjonalność
      • Ajax i WebSocket
      • Projektowanie makiet stron internetowych
      • Implementowanie backendu na platformie Microsoft .NET
      • Architektura aplikacji Single-Page Application (SPA)
      • Implementowanie aplikacji SPA z wykorzystaniem popularnych frameworków
  • Systemy zarządzania treścią portali internetowych

    informatyka

      • Systemy zarządzania treścią CMS wprowadzenie
      • Projekt – systemy zarządzania treścią portali internetowych
      • WordPress
      • Zasady projektowania interfejsów stron internetowych
      • CSS
      • ASP .NET język programowania portali internetowych
      • Bezpieczeństwo systemów informatycznych – wybrane zagadnienia
      • WIX
      •  Drupal
      •  Prestashop
      •  Projektowanie motywów CMS
      •  Implementacja platform CMS na serwerze WWW
      •  Tworzenie własnego silnika CMS
  • Zarządzanie projektami

    informatyka

      • Rola zarządzania w projektowaniu systemów informatycznych. Metody zarządzania projektami. PMBoK (Project Management Body of Knowledge) jako zbiór norm i najlepszych rozwiązań w zarządzaniu projektami. Macierz procesów i obszarów wiedzy jako podstawa szczegółowych zaleceń.
      • Elementy procesu wytwarzania oprogramowania. Zwinne zarządzanie projektem. Metodyka młyna (Scrum)
      • Harmonogramowanie. Struktura podziału pracy (WBS). Analiza wartości uzyskanej (EVA). Wykresy sieciowe – czas trwania zadań, zależności, rezerwa czasowa
      • Zarządzanie projektami metodą łańcucha krytycznego (CCPM). Bufory czasu w metodzie CCPM i wykresy zużycia buforów. Wyrównywanie i wygładzanie zasobów. Wykresy paskowe Gantta
      • Budżet projektu. Zarządzanie ryzykiem w projekcie informatycznym
      • Zarządzanie jakością w projekcie
  • Fotografia reklamowa

    grafika

    • Moduł obejmujący wiedzę i umiejętności z zakresu fotografii studyjnej, wraz z obróbką cyfrową zdjęć przy pomocy programów graficznych (np. Lightroom). Moduł łączy podstawy dotyczące technik fotograficznych w studio, z wykorzystaniem sztucznego oświetlenia.

  • Freehand drawing EN/PL

    Urban Management

    • The module provides students with a solid grounding in the principles of drawing.

      Students will learn the key elements of drawing and composing, including how to create sketch perspectives, scale, 3D modeling and introduce texture and tone into their illustrations. Based on cross-disciplinary examples they will get to know on tools and techniques supporting designing urban concepts, visualizing and communicating solutions.

      The practical dimension of the module is aimed at supporting observation skills, sense of proportion, eye coordination, handling of light and shade. After completing the module students will have ability of developing a basic conceptual drawing/plan for presentation and explaining urban solutions.

  • AutoCad EN/PL

    Urban Management

    • Students will gain basic knowledge on the main AutoCad functions and tools supporting design process, modeling, drawing, editing and viewing. Among others: basic functions of draw panel, status bar, shortcuts, layouting, properties of objects,
      navigation inside drawing, creating basic geometric objects, working with files, selection of objects, zooming, using command line, copy and paste between .dwg files and between files from other software, working with references, plotting drawings).
      After completing module students Can redraw printed drawings, draw simple floor planes and basic development plane/concept.

  • Designing public space EN

    Urban Management

    • Module provides students with a practical knowledge and understanding of the role of public space in urban fabric.

      Students will get acquainted with multifunctional and multidimensional destination of a public space. They will learn to use toolkits to support future planning and design skills. Technical approach for public space arrangement will be complemented with humanistic design aspects.

      • Public space – health, well-being and safe cities
      • Accessibility of public space, influence on mobility
      • Public space and urban renewal
      • Creative meeting place
      • Public space – culture and identity
      • Public space – right to the city and human rights
      • Public space – democracy, social participation and governance
      • Public space – local economy stimulator
  • Climate neutral and zero pollution cities EN

    Urban Management

    • Europe’s cities are crucial actors of the transition towards a climate neutral society. Many have already committed and are taking the lead in tackling climate challenges to the 2050 goal. Students will enter into the most urgent information on ongoing processes of climate transition, formulated in the European Green Deal.

      In accessible way students will get an opportunity to collect knowledge and get wider picture on a new way of working in Europe, including policies influential the cities future functioning. Among these – policies on energy supply across the economy, industry, production and consumption, transport food and agriculture, constructions, biodiversity, digital transformation etc.

      The whole undertaking creates need for a new and more effective ways of involving city leaders, city authorities and citizens. What more must be shaped also at the very local level to be effective.

 

Formy zajęć dydaktycznych: 

Wykład – forma prezentacji wiedzy polegająca głównie na monologu prowadzącego, uzupełniona często prezentacją multimedialną lub pokazem praktycznym. W CDV zazwyczaj zawiera elementy dyskusji z audytorium, czy udzielanie odpowiedzi na zadawane w trakcie wykładu pytania.

Konwersatorium – forma prezentacji wiedzy wzbogacona o zdobywanie kompetencji społecznych, polegająca na dyskusji na temat przedstawiony przez prowadzącego. Studenci zadają pytania prowadzącemu i sobie nawzajem, dyskutują przedstawione koncepcje, wyrażają swoje zdanie.

Ćwiczenia – zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć wiedzę i umiejętności niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadań zawodowych, a wymagające nakładu pracy od studenta. Typowymi ćwiczeniami są zajęcia z wychowania fizycznego, matematyki czy fizyki.

Warsztaty i  laboratoria komputerowe – zajęcia o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć umiejętności związane z realizacją zadań zawodowych. Są to zajęcia interaktywne, w których wykładowca przedstawia wprowadzenie teoretyczne, a następnie wspiera studentów w samodzielnej lub zespołowej realizacji zadania. Zajęcia takie w bardzo dużym stopniu angażują studentów i pozwalają zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności i kompetencje społeczne. Warsztaty są dominującą formą realizacji zajęć na większości kierunków w CDV.

E-Learning forma samodzielnego zdobywania wiedzy, rzadziej umiejętności, z wykorzystaniem narzędzi informatycznych do kształcenia zdalnego, wspierana kontaktem z nauczycielem. Zazwyczaj stosowana jako narzędzie wspierające dydaktykę realizowaną w innych formach.

Seminarium – forma zajęć w bezpośrednim kontakcie z promotorem pracy, polegająca na projektowaniu procesu i konsultacji realizacji pracy dyplomowej.

 

Oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.