Edukacja Prorozwojowa – Collegium Da Vinci Poznań

Edukacja Prorozwojowa

, stacjonarne
  • 3 lata

    Czas trwania studiów

  • 1985

    Liczba godzin

  • 201

    Punkty 

 

Moduł – spójny blok zajęciowy w ramach którego występują różne formy realizacji zajęć dydaktycznych, pogrupowanych tematycznie w kursy. Ocena końcowa z danego modułu jest składową ocen z kursów, wchodzących w skład modułu.

Kurs– grupa treści kształcenia, stanowiąca spójną całość. Treści kształcenia można utożsamiać z tematami zajęć.

 

  • Moduł ogólny
    4 kursy
    20 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest przybliżenie studentom możliwości oraz podstawowych zasad związanych ze studiowaniem.

    • Kurs 1. BHP

      E-learning

      5 h
    • Kurs 2. Wstęp do studiowania

      E-learning

      5 h
    • Kurs 3. Szkolenie biblioteczne

      E-learning

      5 h
    • Kurs 4. Ochrona własności intelektualnej

      E-learning

      5 h
  • Wychowanie fizyczne I
    1 kurs
    20 h
    1 ECTS
    • Celem modułu jest promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia wśród studentów.

    • Kurs 1. Wychowanie fizyczne

      Ćwiczenia

      20 h
  • Moduł: Tutoring I
    3 kursy
    10 h
    1 ECTS
    • Kurs 1. Test kompetencji

      Warsztat

      1 h
    • Kurs 2. Spotkanie indywidualne z tutorem

      Seminarium

      1 h
    • Kurs 3. Tutorial zespołowy I

      Warsztat

      8 h
  • Język polski
    1 kurs
    60 h
    0 ECTS
    • Moduł: Wprowadzenie do studiowania
      4 kursy
      100 h
      0 ECTS
      • Kurs 1. Zajęcia integracyjne

        Ćwiczenia

        40 h
      • Kurs 2. Wiadomości o Polsce

        Ćwiczenia

        20 h
      • Kurs 3. Nie tylko nauka

        Ćwiczenia

        20 h
      • Kurs 4. Prezentacja

        Ćwiczenia

        20 h
    • Moduł: Biopsychiczne podstawy edukacji
      3 kursy
      100 h
      10 ECTS
      • W ramach modułu student nabędzie podstawową wiedzę z zakresu psychologii osobowości, różnic indywidualnych, emocji i motywacji oraz rozwoju człowieka. Moduł prowadzony jest w dynamiczny sposób – przekazywana wiedza teoretyczna uzupełniana jest wieloma studiami przypadków.

      • Kurs 1. Umysł - emocje - motywacja

        Wykład

        35 h
      • Kurs 2. Osobowość i różnice indywidualne

        Wykład 10 h, Ćwiczenia 15 h

        25 h
      • Kurs 3. Rozwój człowieka w biegu życia

        Wykład 10 h, Ćwiczenia 20 h, Konwersatorium 10 h

        40 h
    • Moduł: Filozoficzno-historyczne podstawy edukacji
      2 kursy
      50 h
      5 ECTS
      • W ramach modułu student dowie się jakie są historyczne i filozoficzne podstawy edukacji. Zapozna się z podstawowymi nurtami pedagogicznymi i będzie potrafił wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu własnych działań edukacyjnych.

      • Kurs 1. Filozofia edukacji

        Konwersatoria

        25 h
      • Kurs 2. Rozwój myśli edukacyjnej

        Konwersatoria

        25 h
    • Moduł: Socjokulturowe konteksty edukacji
      4 kursy
      100 h
      10 ECTS
      • W ramach modułu student nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu socjologicznych i kulturowych podstaw edukacji. Zapozna się z podstawowymi mechanizmami socjologicznymi warunkującymi procesy edukacyjne i wychowawcze.

      • Kurs 1. Psychologia społeczna

        Ćwiczenia

        30 h
      • Kurs 2. Socjologia edukacji

        Konwersatoria

        25 h
      • Kurs 3. Procesy i mechanizmy edukacyjne

        Konwersatoria

        15 h
      • Kurs 4. Człowiek w kulturze

        Warsztat

        15 h
    • Moduł: Wychowanie fizyczne II
      1 kurs
      20 h
      1 ECTS
      • Kurs 1. Wychowanie fizyczne

        Ćwiczenia

        20 h
    • Moduł językowy I
      1 kurs
      40 h
      5 ECTS
      • Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.

      • Kurs 1. Język obcy dla obcokrajowców

        Ćwiczenia

        40 h
    • Moduł technologiczny I
      1 kurs
      15 h
      2 ECTS
      • Celem modułu jest doskonalenie posiadanych przez studentów kompetencji medialnych w zakresie obsługi i korzystania z komputera oraz nowych mediów.

      • Kurs 1. Technologie informacyjne

        E-learning

        15 h
    • Tutoring II
      1 kurs
      10 h
      1 ECTS
      • Kurs 1. Tutorial zespołowy

        Warsztat

        10 h
    • Język polski
      1 kurs
      60 h
      0 ECTS
      • Moduł: Media-technologia-edukacja
        5 kursów
        100 h
        8 ECTS
        • Celem modułu jest przybliżenie studentom aspektów związanych z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów oraz wartościami i możliwościami edukacyjnymi mediów. W ramach modułu studenci nabędą również kompetencje z zakresu projektowania komunikacji w edukacji oraz poznają podstawy programowania (zgodnie z wytycznymi aktualnej podstawy programowej)

        • Kurs 1. Człowiek w świecie mediów

          Warsztat

          15 h
        • Przedmiot 2. Edukacyjne aspekty mediów

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 3. Warsztat E-edukacji

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 4. Projektowanie komunikacji w usługach edukacyjnych

          Warsztat

          10 h
        • Kurs 5. Podstawy programowania

          Warsztat

          50 h
      • Moduł: Empiryczne podstawy działalności edukacyjnej
        4 kursy
        50 h
        5 ECTS
        • W ramach modułu studenci dowiedzą się jak projektować, realizować i ewaluować badania społeczne. Prowadzący przedstawią metody, techniki, narzędzia oraz źródła, z których można czerpać informacje przygotowując się do planowania procesu badawczego.

        • Kurs 1. Podstawy procesu badawczego

          Konwersatoria

          15 h
        • Kurs 2. Projektowanie procesu badawczego

          Ćwiczenia

          10 h
        • Kurs 3. Analiza danych i wnioskowanie

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 4. IT w badaniach społecznych

          Warsztat

          10 h
      • Moduł: Teoria działalności edukacyjnej
        4 kursy
        100 h
        9 ECTS
        • W ramach modułu student zapozna się z podstawowymi paradygmatami edukacyjnymi. Pozna zarówno teorię wychowania, jak i zaznajomi się z wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej.

        • Kurs 1. Paradygmaty edukacyjne

          Konwersatoria

          30 h
        • Przedmiot 2. Proces kształcenia

          Konwersatoria

          30 h
        • Kurs 3. Współczesne koncepcje wychowania

          Wykład 20 h, Ćwiczenia 15 h

          35 h
        • Kurs 4. Prawne podstawy działalności edukacyjnej

          Wykład

          5 h
      • Moduł językowy II
        1 kurs
        40 h
        5 ECTS
        • Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.

        • Kurs 1. Język obcy

          Ćwiczenia

          40 h
      • Moduł technologiczny II
        1 kurs
        15 h
        2 ECTS
        • Celem modułu jest doskonalenie posiadanych przez studentów kompetencji medialnych w zakresie obsługi i korzystania z komputera oraz nowych mediów.

        • Kurs 1. Technologie informacyjne

          E-learning

          15 h
      • Moduł: Tutoring III
        1 kurs
        10 h
        1 ECST
        • Kurs 1. Tutorial zespołowy III

          Warsztat

          10 h
      • Moduł: Profesjonalizacja działalności edukacyjnej 1
        3 kursy
        25 h
        3 ECTS
        • W ramach zajęć wpisanych w ten moduł student dowie się w jaki sposób rozwijać własną profesjonalizację zawodu. Nabędzie umiejętności niezbędne w procesie samorozwoju oraz ewaluacji własnej pracy pedagogicznej.

        • Kurs 1: Profesjonalizacja zawodu

          Konwersatorium

          7 h
        • Kurs 2. Trening efektywnej komunikacji i umiejętności interpersonalnych

          Warsztat

          10 h
        • Kurs 3. Trening wrażliwości społecznej

          Warsztat

          8 h
      • Moduł: Profilaktyka-diagnoza-wspracie
        4 kursy
        60 h
        10 ECST
        • W ramach modułu student nabędzie umiejętności związane z prowadzeniem działań o charakterze profilaktycznym wśród dzieci i młodzieży. Pozna szczegółowe zasady profilaktyki oraz będzie potrafił prowadzić zajęcia psychoedukacyjne.

        • Kurs 1. Diagnostyka psychopedagogiczna

          Konwersatoria

          15 h
        • Kurs 2. Psychoedukacja

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 3. Profilaktyka

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 4. Projektowanie systemów wsparcia

          Warsztat

          15 h
      • Moduł: Metodyka edukacji elementarnej I
        2 kursy
        90 h
        7 ECTS
        • W ramach modułu student nabędzie umiejętność projektowania, prowadzenia i ewaluowania zajęć na poziomie edukacji elementarnej w obszarze przyrodoznawczym oraz obszarze edukacji zdrowotnej i wychowania fizycznego.

        • Kurs 1. Metodyka edukacji przyrodoznawczej dziecka

          Wykład 10 h, Konwersatorium 50 h

          60 h
        • Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej

          Konwersatoria

          30 h
      • Moduł: Warsztat kompetencji pedagogicznych
        3 kursy
        60 h
        6 ECTS
        • W ramach modułu student nabędzie umiejętności niezbędne w pracy każdego nauczyciela. Nauczy się podstaw emisji głosu oraz pozna podstawowe zasady BHP pracy w tym zawodzie.

        • Kurs 1. Emisja głosu

          Warsztat

          30 h
        • Kurs 2. Trening umiejętności wychowawczych

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 3. BHP i pierwsza pomoc promedyczna

          Wykład 5 h, Warsztat 10 h

          15 h
      • Moduł kompetencji podstawowych: wprowadzenie w świat mediów i technologii
        4 kursy
        60 h
        6 ECTS
        • Celem modułu jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów. W czasie zajęć studenci będą analizować studia przypadków związane z kulturowymi, socjologicznymi oraz psychologicznymi aspektami mediów.

        • Kurs 1. Psychospołeczne i edukacyjne aspekty mediów i technologii

          Wykład

          15 h
        • Kurs 2. Psychologiczne konteksty sieci

          Konwersatorium

          15 h
        • Kurs 3. Społecznokulturowe przestrzenie mediów i technologii

          Konwersatorium

          15 h
        • Kurs 4. Metodyka zajęć komputerowych, edukacji medialnej i wirtualnej

          Warsztat

          15 h
      • Moduł: Moduł kompetencji informacyjno-komunikacyjnych
        6 kursów
        95 h
        7 ECTS
        • W ramach zajęć przewidzianych w module studenci zapoznają się z aspektami związanymi z ekologią nowych mediów oraz tworzeniem treści wirtualnych, np. stron internetowych.

        • Kurs 1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji

          Wykład 5 h, Warsztat 10 h

          15 h
        • Kurs 2. Ekologia nowych mediów i komunikacja sieciowa

          Warsztat

          10 h
        • Kurs 3. Media interaktywne i społecznościowe

          Wykład 5 h, Warsztat 15 h

          20 h
        • Kurs 4. Typografia i projektowanie mediów

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 5. Podstawy Web Design

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 6. Architektura informacji + UX

          Warsztat

          15 h
      • Moduł: Organizacja opieki i wychowania
        4 kursy
        100 h
        8 ECTS
        • W ramach modułu student zapozna się z podstawami opieki i wychowania. Pozna system opieki oraz prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej w systemie oświaty.

        • Kurs 1. Teoretyczne podstawy opieki

          Ćwiczenia 15 h, Konwersatorium 15 h

          30 h
        • Kurs 2. System opieki i wychowania

          Ćwiczenia 15 h, Konwersatorium 15 h

          30 h
        • Kurs 3. Prawne podstawy opieki i wychowania

          Wykład

          20 h
        • Kurs 4. Polityka społeczna

          Konwersatorium

          20 h
      • Moduł: Moduł kompetencji medialnych
        6 kursów
        85 h
        5 ECTS
        • Celem modułu jest zapoznanie studenta z edukacyjnymi zastosowaniami nowych mediów, a także poszerzenie posiadanych przez niego kompetencji o tworzenie różnorodnych komunikatów medialnych i refleksyjne pojmowanie świata mediów.

        • Kurs 1. Edukacja medialna

          Wykład

          15 h
        • Kurs 2. Kultura i język mediów

          Konwersatorium

          15 h
        • Kurs 3. Kompetencje językowe i warsztat kreatywnego pisania

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 4. Redagowanie mediów: słowo, obraz, dźwięk

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 5. Nowe media

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 6. Etyczne i prawne aspekty mediów

          Konwersatorium

          15 h
      • Moduł: Moduł kompetencji e-learningowych i m-learningowych
        4 kursy
        40 h
        5 ECTS
        • Po zakończeniu modułu student będzie potrafił zaprojektować, wykonać, moderować i ewaluować kursy e-learningowe oraz m-learningowe.

        • Kurs 1. Wprowadzenie do e-learningu i m-learningu

          Konwersatorium

          10 h
        • Kurs 2. E-learning koroporacyjny i akademicki

          Ćwiczenia

          5 h
        • Kurs 3. Platformy e-learningowe i wirtualne środowiska edukacji: wprowadzenie, administrowanie i zarządzanie

          Ćwiczenia 15 h

          15 h
        • Kurs 4. Wdrażanie i zarządzanie projektami e-learningowymi i m-learningowymi

          Ćwiczenia 10 h

          10 h
      • Moduł: Seminarium I
        1 kurs
        5 h
        5 ECTS
        • W ramach zajęć student projektuje swoją pracę dyplomową; przy pomocy promotora formułuje temat, przygotowuje plan pracy i plan badań.

        • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

          Seminarium

          5 h
      • Moduł: Seminarium I
        1 kurs
        10 h
        5 ECTS
        • W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.

        • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

          Seminarium

          10 h
      • Moduł: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
        5 kursów
        100 h
        10 ECTS
        • W ramach modułu student nabędzie umiejętność wykorzystania metod pracy opiekuńczej i wychowawczej z dzieckiem, osobą dorosłą oraz pozna formy pracy grupowej.

        • Kurs 1. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem

          Warsztat

          20 h
        • Kurs 2. Metodyka pracy opiekuńczej z osobą dorosłą

          Warsztat

          20 h
        • Kurs 3. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z grupą

          Warsztat

          20 h
        • Kurs 4. Metodyka zabawy i gier dydaktycznych

          Warsztat

          20 h
        • Kurs 5. Sieciowanie działań instytucjonalnych w zakresie opieki i wychowania

          Warsztat

          20 h
      • Moduł: Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy
        5 kursów
        50 h
        5 ECTS
        • W ramach modułu student nabędzie umiejętności warsztatowe związane z pracą z dzieckiem, osobą dorosła, rodzina oraz grupą. Pozna zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej, metody oraz formy.

        • Kurs 1. Warsztat pracy pedagoga szkolnego

          Warsztat

          10 h
        • Kurs 2. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej wsparcia dziennego

          Warsztat

          10 h
        • Kurs 3. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej opieki całodobowej

          Warsztat

          10 h
        • Warsztat pracy z rodziną

          Warsztat

          10 h
        • Warsztat pracy animatora czasu wolnego

          Warsztat

          10 h
      • Moduł: Seminarium II
        1 kurs
        10 h
        5 ECTS
        • W ramach Seminarium student pod opieką promotora przygotuje własną pracę dyplomową.

        • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

          Seminarium

          10 h
      • Moduł: Integracja procesów i środowisk edukacyjnych
        4 kursy
        90 h
        5 ECTS
        • W ramach modułu student nabędzie specjalistyczne kompetencje niezbędne do pracy z dzieckiem (szczególnie z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych).

        • Kurs 1. Współczesne koncepcje edukacji dziecka

          Wykład

          15 h
        • Kurs 2. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

          Wykład 15 h, Konwersatorium 30 h

          45 h
        • Kurs 3. Nauczyciel jako organizator środowiska edukacyjnego

          Konwersatorium

          15 h
        • Kurs 4. Projektowanie zintegrowanego procesu edukacji dziecka

          Konwersatorium

          15 h
      • Moduł: Metodyka edukacji elementarnej III
        3 kursy
        120 h
        10 ECTS
        • W ramach modułu student nabędzie umiejętności merytoryczne do projektowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć na poziomie edukacji elementarnej z zakresu edukacji matematycznej, muzycznej oraz zajęć technicznych i komputerowych.

        • Kurs 1. Metodyka edukacji matematycznej

          Wykład 10 h, Konwersatorium 50 h

          60 h
        • Kurs 2. Metodyka edukacji muzycznej

          Konwersatorium

          30 h
        • Kurs 3. Metodyka prowadzenia zajęć technicznych i komputerowych

          Warsztat

          30 h
      • Moduł: Warsztaty e-learningowe i m-learningowe
        6 kursów
        90 h
        5 ECTS
        • Po zakończeniu modułu student będzie potrafił zaprojektować, wykonać, moderować i ewaluować kursy e-learningowe oraz m-learningowe.

        • Kurs 1. Warsztat I: narzędzia autorskie

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 2. Warsztat II: podstawy projektowania graficznego

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 3. Warsztat III: audiowizualne komponenty e-learningowe i m-learningowe

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 4. Warsztat IV: komunikacja i interakcja

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 5. Warsztat V: story design

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 6. Warsztat VI: użyteczność i dostępność

          Warsztat

          15 h
      • Moduł: Nowe technologie w edukacji i dla edukacji
        6 kursów
        85 h
        5 ECTS
        • W ramach tego modułu student dowie się w jaki sposób media mogą wspierać uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, czym jest e-PR i jak go zastosować w edukacji. Studenci dowiedzą się także czym i jakie zasady funkcjonują w ramach edutainment.

        • Kurs 1. Organizacja i zarządzanie mediami edukacyjnymi

          Wykład

          15 h
        • Kurs 2. Social media i ePR w edukacji

          Konwersatorium 5 h, Warsztat 10 h

          15 h
        • Kurs 3. Wsparcie społeczne a media i nowe technologie

          Warsztat

          10 h
        • Kurs 4. Nowe technologie w edukacji specjalnej

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 5. Grywalizacja z elementami projektowanie gier edukacyjnych

          Warsztat

          15 h
        • Kurs 6. Edutainment

          Warsztat

          15 h
      • Moduł: Seminarium II
        1 kurs
        5 h
        5 ECTS
        • Pod opieką promotora student dokonuje analizy zgromadzonych w procesie badawczym danych oraz przygotowuje finalną wersję swojej pracy dyplomowej.

        • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

          Seminarium

          5 h
      • Moduł: Seminarium II
        1 kurs
        10 h
        5 ECTS
        • W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.

        • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

          Seminarium

          10 h
      • Moduł: Projektowanie działań w zakresie opieki i wychowania
        4 kursy
        50 h
        5 ECTS
        • W ramach modułu student pozna zasady projektowania i ewaluacji różnorodnych działań opiekuńczo-wychowawczych. Po realizacji modułu będzie potrafił prowadzić działania opiekuńczo-wychowawcze.

        • Kurs 1. Specyficzna problematyka w zawodzie opiekuna-wychowawcy

          Ćwiczenia

          13 h
        • Kurs 2. Rozpoznawanie zasobów i potrzeb w obszarze opieki i wychowania

          Ćwiczenia

          13 h
        • Kurs 3. Projekt terenowy w zakresie opieki i wychowania

          Warsztat

          12 h
        • Kurs 4. Ewaluacja działań w zakresie opieki i wychowania

          Warsztat

          12 h

       

      Formy zajęć dydaktycznych: 

      Wykład – forma prezentacji wiedzy polegająca głównie na monologu prowadzącego, uzupełniona często prezentacją multimedialną lub pokazem praktycznym. W CDV zazwyczaj zawiera elementy dyskusji z audytorium, czy udzielanie odpowiedzi na zadawane w trakcie wykładu pytania.

      Konwersatorium – forma prezentacji wiedzy wzbogacona o zdobywanie kompetencji społecznych, polegająca na dyskusji na temat przedstawiony przez prowadzącego. Studenci zadają pytania prowadzącemu i sobie nawzajem, dyskutują przedstawione koncepcje, wyrażają swoje zdanie.

      Ćwiczenia – zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć wiedzę i umiejętności niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadań zawodowych, a wymagające nakładu pracy od studenta. Typowymi ćwiczeniami są zajęcia z wychowania fizycznego, matematyki czy fizyki.

      Warsztaty i  laboratoria komputerowe – zajęcia o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć umiejętności związane z realizacją zadań zawodowych. Są to zajęcia interaktywne, w których wykładowca przedstawia wprowadzenie teoretyczne, a następnie wspiera studentów w samodzielnej lub zespołowej realizacji zadania. Zajęcia takie w bardzo dużym stopniu angażują studentów i pozwalają zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności i kompetencje społeczne. Warsztaty są dominującą formą realizacji zajęć na większości kierunków w CDV.

      E-Learning forma samodzielnego zdobywania wiedzy, rzadziej umiejętności, z wykorzystaniem narzędzi informatycznych do kształcenia zdalnego, wspierana kontaktem z nauczycielem. Zazwyczaj stosowana jako narzędzie wspierające dydaktykę realizowaną w innych formach.

      Seminarium – forma zajęć w bezpośrednim kontakcie z promotorem pracy, polegająca na projektowaniu procesu i konsultacji realizacji pracy dyplomowej.

       

      Oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.