Edukacja Prorozwojowa
3 lata
Czas trwania studiów
1985
Liczba godzin
201
Punkty
Moduł – spójny blok zajęciowy w ramach którego występują różne formy realizacji zajęć dydaktycznych, pogrupowanych tematycznie w kursy. Ocena końcowa z danego modułu jest składową ocen z kursów, wchodzących w skład modułu.
Kurs– grupa treści kształcenia, stanowiąca spójną całość. Treści kształcenia można utożsamiać z tematami zajęć.
-
Rok IRok I
-
Rok IIRok II
-
III semestrIII semestr
-
IV semestrIV semestr
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalizacja: Edukacja elementarnaModuły specjalizacyjne. Specjalizacja: Edukacja elementarna
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalizacja: Technologie w edukacjiModuły specjalizacyjne. Specjalizacja: Technologie w edukacji
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalizacja: Opieka i wychowanieModuły specjalizacyjne. Specjalizacja: Opieka i wychowanie
-
-
Rok IIIRok III
-
V semestrV semestr
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalność: Edukacja elementarnaModuły specjalizacyjne. Specjalność: Edukacja elementarna
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalność: Technologie w edukacjiModuły specjalizacyjne. Specjalność: Technologie w edukacji
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalność: Opieka i wychowanieModuły specjalizacyjne. Specjalność: Opieka i wychowanie
-
VI semestrVI semestr
-
Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Edukacja elementarnaModuł specjalizacyjny. Specjalność: Edukacja elementarna
-
Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Technologie w edukacji.Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Technologie w edukacji.
-
Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Opieka i wychowanieModuł specjalizacyjny. Specjalność: Opieka i wychowanie
-
-
Moduł ogólny4 kursy20 h5 ECTS
Celem modułu jest przybliżenie studentom możliwości oraz podstawowych zasad związanych ze studiowaniem.
Kurs 1. BHP
E-learning
5 h
Kurs 2. Wstęp do studiowania
E-learning
5 h
Kurs 3. Szkolenie biblioteczne
E-learning
5 h
Kurs 4. Ochrona własności intelektualnej
E-learning
5 h
-
Wychowanie fizyczne I1 kurs20 h1 ECTS
Celem modułu jest promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia wśród studentów.
Kurs 1. Wychowanie fizyczne
Ćwiczenia
20 h
-
Moduł: Tutoring I3 kursy10 h1 ECTS
Kurs 1. Test kompetencji
Warsztat
1 h
Kurs 2. Spotkanie indywidualne z tutorem
Seminarium
1 h
Kurs 3. Tutorial zespołowy I
Warsztat
8 h
-
Język polski1 kurs60 h0 ECTS
-
Moduł: Wprowadzenie do studiowania4 kursy100 h0 ECTS
Kurs 1. Zajęcia integracyjne
Ćwiczenia
40 h
Kurs 2. Wiadomości o Polsce
Ćwiczenia
20 h
Kurs 3. Nie tylko nauka
Ćwiczenia
20 h
Kurs 4. Prezentacja
Ćwiczenia
20 h
-
Moduł: Biopsychiczne podstawy edukacji3 kursy100 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie podstawową wiedzę z zakresu psychologii osobowości, różnic indywidualnych, emocji i motywacji oraz rozwoju człowieka. Moduł prowadzony jest w dynamiczny sposób – przekazywana wiedza teoretyczna uzupełniana jest wieloma studiami przypadków.
Kurs 1. Umysł - emocje - motywacja
Wykład
35 h
Kurs 2. Osobowość i różnice indywidualne
Wykład 10 h, Ćwiczenia 15 h
25 h
Kurs 3. Rozwój człowieka w biegu życia
Wykład 10 h, Ćwiczenia 20 h, Konwersatorium 10 h
40 h
-
Moduł: Filozoficzno-historyczne podstawy edukacji2 kursy50 h5 ECTS
W ramach modułu student dowie się jakie są historyczne i filozoficzne podstawy edukacji. Zapozna się z podstawowymi nurtami pedagogicznymi i będzie potrafił wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu własnych działań edukacyjnych.
Kurs 1. Filozofia edukacji
Konwersatoria
25 h
Kurs 2. Rozwój myśli edukacyjnej
Konwersatoria
25 h
-
Moduł: Socjokulturowe konteksty edukacji4 kursy100 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu socjologicznych i kulturowych podstaw edukacji. Zapozna się z podstawowymi mechanizmami socjologicznymi warunkującymi procesy edukacyjne i wychowawcze.
Kurs 1. Psychologia społeczna
Ćwiczenia
30 h
Kurs 2. Socjologia edukacji
Konwersatoria
25 h
Kurs 3. Procesy i mechanizmy edukacyjne
Konwersatoria
15 h
Kurs 4. Człowiek w kulturze
Warsztat
15 h
-
Moduł: Wychowanie fizyczne II1 kurs20 h1 ECTS
Kurs 1. Wychowanie fizyczne
Ćwiczenia
20 h
-
Moduł językowy I1 kurs40 h5 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.
Kurs 1. Język obcy dla obcokrajowców
Ćwiczenia
40 h
-
Moduł technologiczny I1 kurs15 h2 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie posiadanych przez studentów kompetencji medialnych w zakresie obsługi i korzystania z komputera oraz nowych mediów.
Kurs 1. Technologie informacyjne
E-learning
15 h
-
Tutoring II1 kurs10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowy
Warsztat
10 h
-
Język polski1 kurs60 h0 ECTS
-
Moduł: Media-technologia-edukacja5 kursów100 h8 ECTS
Celem modułu jest przybliżenie studentom aspektów związanych z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów oraz wartościami i możliwościami edukacyjnymi mediów. W ramach modułu studenci nabędą również kompetencje z zakresu projektowania komunikacji w edukacji oraz poznają podstawy programowania (zgodnie z wytycznymi aktualnej podstawy programowej)
Kurs 1. Człowiek w świecie mediów
Warsztat
15 h
Przedmiot 2. Edukacyjne aspekty mediów
Warsztat
15 h
Kurs 3. Warsztat E-edukacji
Warsztat
15 h
Kurs 4. Projektowanie komunikacji w usługach edukacyjnych
Warsztat
10 h
Kurs 5. Podstawy programowania
Warsztat
50 h
-
Moduł: Empiryczne podstawy działalności edukacyjnej4 kursy50 h5 ECTS
W ramach modułu studenci dowiedzą się jak projektować, realizować i ewaluować badania społeczne. Prowadzący przedstawią metody, techniki, narzędzia oraz źródła, z których można czerpać informacje przygotowując się do planowania procesu badawczego.
Kurs 1. Podstawy procesu badawczego
Konwersatoria
15 h
Kurs 2. Projektowanie procesu badawczego
Ćwiczenia
10 h
Kurs 3. Analiza danych i wnioskowanie
Warsztat
15 h
Kurs 4. IT w badaniach społecznych
Warsztat
10 h
-
Moduł: Teoria działalności edukacyjnej4 kursy100 h9 ECTS
W ramach modułu student zapozna się z podstawowymi paradygmatami edukacyjnymi. Pozna zarówno teorię wychowania, jak i zaznajomi się z wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej.
Kurs 1. Paradygmaty edukacyjne
Konwersatoria
30 h
Przedmiot 2. Proces kształcenia
Konwersatoria
30 h
Kurs 3. Współczesne koncepcje wychowania
Wykład 20 h, Ćwiczenia 15 h
35 h
Kurs 4. Prawne podstawy działalności edukacyjnej
Wykład
5 h
-
Moduł językowy II1 kurs40 h5 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.
Kurs 1. Język obcy
Ćwiczenia
40 h
-
Moduł technologiczny II1 kurs15 h2 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie posiadanych przez studentów kompetencji medialnych w zakresie obsługi i korzystania z komputera oraz nowych mediów.
Kurs 1. Technologie informacyjne
E-learning
15 h
-
Moduł: Tutoring III1 kurs10 h1 ECST
Kurs 1. Tutorial zespołowy III
Warsztat
10 h
-
Moduł: Profesjonalizacja działalności edukacyjnej 13 kursy25 h3 ECTS
W ramach zajęć wpisanych w ten moduł student dowie się w jaki sposób rozwijać własną profesjonalizację zawodu. Nabędzie umiejętności niezbędne w procesie samorozwoju oraz ewaluacji własnej pracy pedagogicznej.
Kurs 1: Profesjonalizacja zawodu
Konwersatorium
7 h
Kurs 2. Trening efektywnej komunikacji i umiejętności interpersonalnych
Warsztat
10 h
Kurs 3. Trening wrażliwości społecznej
Warsztat
8 h
-
Moduł: Profilaktyka-diagnoza-wspracie4 kursy60 h10 ECST
W ramach modułu student nabędzie umiejętności związane z prowadzeniem działań o charakterze profilaktycznym wśród dzieci i młodzieży. Pozna szczegółowe zasady profilaktyki oraz będzie potrafił prowadzić zajęcia psychoedukacyjne.
Kurs 1. Diagnostyka psychopedagogiczna
Konwersatoria
15 h
Kurs 2. Psychoedukacja
Warsztat
15 h
Kurs 3. Profilaktyka
Warsztat
15 h
Kurs 4. Projektowanie systemów wsparcia
Warsztat
15 h
-
Moduł językowy III1 kurs40 h5 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności związane z prowadzeniem działań o charakterze profilaktycznym wśród dzieci i młodzieży. Pozna szczegółowe zasady profilaktyki oraz będzie potrafił prowadzić zajęcia psychoedukacyjne.
Kurs 1. Język obcy
Ćwiczenia
40 h
-
Moduł: Tutoring IV2 kursy10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowy IV
Warsztat
7 h
Kurs 2. Mentoring II
Warsztat
3 h
-
Moduł: Profesjonalizacja działalności edukacyjnej 22 kursy50 h5 ECTS
W ramach modułu student nabędzie wiedzę i umiejętności w zakresie profesjonalizacji własnej pracy zawodowej w aspekcie prawnym i etycznym. Ponadto zapozna się z metodami aktywizacji środowiska wychowawczego dziecka.
Kurs 1. Warsztat aktywizacji środowisk edukacyjnych
Warsztat
25 h
Kurs 2. Etyczny wymiar zawodu edukator
Konwersatoria
25 h
-
Moduł specjalizacyjny w zależności od wybranej specjalizacjiWięcej informacji przy opisie modułu
-
Moduł: Metodyka edukacji elementarnej I2 kursy90 h7 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętność projektowania, prowadzenia i ewaluowania zajęć na poziomie edukacji elementarnej w obszarze przyrodoznawczym oraz obszarze edukacji zdrowotnej i wychowania fizycznego.
Kurs 1. Metodyka edukacji przyrodoznawczej dziecka
Wykład 10 h, Konwersatorium 50 h
60 h
Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej
Konwersatoria
30 h
-
Moduł: Warsztat kompetencji pedagogicznych3 kursy60 h6 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności niezbędne w pracy każdego nauczyciela. Nauczy się podstaw emisji głosu oraz pozna podstawowe zasady BHP pracy w tym zawodzie.
Kurs 1. Emisja głosu
Warsztat
30 h
Kurs 2. Trening umiejętności wychowawczych
Warsztat
15 h
Kurs 3. BHP i pierwsza pomoc promedyczna
Wykład 5 h, Warsztat 10 h
15 h
-
Moduł kompetencji podstawowych: wprowadzenie w świat mediów i technologii4 kursy60 h6 ECTS
Celem modułu jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów. W czasie zajęć studenci będą analizować studia przypadków związane z kulturowymi, socjologicznymi oraz psychologicznymi aspektami mediów.
Kurs 1. Psychospołeczne i edukacyjne aspekty mediów i technologii
Wykład
15 h
Kurs 2. Psychologiczne konteksty sieci
Konwersatorium
15 h
Kurs 3. Społecznokulturowe przestrzenie mediów i technologii
Konwersatorium
15 h
Kurs 4. Metodyka zajęć komputerowych, edukacji medialnej i wirtualnej
Warsztat
15 h
-
Moduł: Moduł kompetencji informacyjno-komunikacyjnych6 kursów95 h7 ECTS
W ramach zajęć przewidzianych w module studenci zapoznają się z aspektami związanymi z ekologią nowych mediów oraz tworzeniem treści wirtualnych, np. stron internetowych.
Kurs 1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji
Wykład 5 h, Warsztat 10 h
15 h
Kurs 2. Ekologia nowych mediów i komunikacja sieciowa
Warsztat
10 h
Kurs 3. Media interaktywne i społecznościowe
Wykład 5 h, Warsztat 15 h
20 h
Kurs 4. Typografia i projektowanie mediów
Warsztat
15 h
Kurs 5. Podstawy Web Design
Warsztat
15 h
Kurs 6. Architektura informacji + UX
Warsztat
15 h
-
Moduł: Organizacja opieki i wychowania4 kursy100 h8 ECTS
W ramach modułu student zapozna się z podstawami opieki i wychowania. Pozna system opieki oraz prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej w systemie oświaty.
Kurs 1. Teoretyczne podstawy opieki
Ćwiczenia 15 h, Konwersatorium 15 h
30 h
Kurs 2. System opieki i wychowania
Ćwiczenia 15 h, Konwersatorium 15 h
30 h
Kurs 3. Prawne podstawy opieki i wychowania
Wykład
20 h
Kurs 4. Polityka społeczna
Konwersatorium
20 h
-
Tutoring V2 kursy10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowy V
Warsztat
7 h
Kurs 2. Mentoring II
Warsztat
3 h
-
Moduł: Przedsiębiorczość w edukacji5 kursów90 h10 ECTS
Celem modułu jest dostarczenie studentowi wiedzy i kompetencji z zakresu zakładania, prowadzenia i promowania własnej działalności gospodarczej związanej z usługami edukacyjnymi.
Kurs 1. Prawne podstawy przedsiębiorczości
Warsztat
10 h
Kurs 2. Pozyskiwanie kapitału i zarządzanie projektem
Ćwiczenia
20 h
Kurs 3. Flexing rynkowy
Ćwiczenia
20 h
Kurs 4. Trendsetting edukacyjny
Warsztat
20 h
Kurs 5. Marketing i PR usług edukacyjnych
Warsztat
20 h
-
Moduł specjalizacyjny w zależności od wybranej specjalizacjiWięcej informacji przy opisie modułu
-
Moduł: Seminarium I1 kurs10 h5 ECTS
W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje własną pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Metodyka edukacji elementarnej II2 kursy90 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności projektowania, realizacji i ewaluacji zajęć na poziomie edukacji elementarnej z zakresu edukacji językowej i edukacji plastycznej.
Kurs 1. Metodyka edukacji językowej dziecka
Wykład 10 h, Konwersatorium 50 h
60 h
Kurs 2.
Konwersatorium
30 h
-
Moduł: Moduł kompetencji medialnych6 kursów85 h5 ECTS
Celem modułu jest zapoznanie studenta z edukacyjnymi zastosowaniami nowych mediów, a także poszerzenie posiadanych przez niego kompetencji o tworzenie różnorodnych komunikatów medialnych i refleksyjne pojmowanie świata mediów.
Kurs 1. Edukacja medialna
Wykład
15 h
Kurs 2. Kultura i język mediów
Konwersatorium
15 h
Kurs 3. Kompetencje językowe i warsztat kreatywnego pisania
Warsztat
15 h
Kurs 4. Redagowanie mediów: słowo, obraz, dźwięk
Warsztat
15 h
Kurs 5. Nowe media
Warsztat
15 h
Kurs 6. Etyczne i prawne aspekty mediów
Konwersatorium
15 h
-
Moduł: Moduł kompetencji e-learningowych i m-learningowych4 kursy40 h5 ECTS
Po zakończeniu modułu student będzie potrafił zaprojektować, wykonać, moderować i ewaluować kursy e-learningowe oraz m-learningowe.
Kurs 1. Wprowadzenie do e-learningu i m-learningu
Konwersatorium
10 h
Kurs 2. E-learning koroporacyjny i akademicki
Ćwiczenia
5 h
Kurs 3. Platformy e-learningowe i wirtualne środowiska edukacji: wprowadzenie, administrowanie i zarządzanie
Ćwiczenia 15 h
15 h
Kurs 4. Wdrażanie i zarządzanie projektami e-learningowymi i m-learningowymi
Ćwiczenia 10 h
10 h
-
Moduł: Seminarium I1 kurs5 h5 ECTS
W ramach zajęć student projektuje swoją pracę dyplomową; przy pomocy promotora formułuje temat, przygotowuje plan pracy i plan badań.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
5 h
-
Moduł: Seminarium I1 kurs10 h5 ECTS
W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej5 kursów100 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętność wykorzystania metod pracy opiekuńczej i wychowawczej z dzieckiem, osobą dorosłą oraz pozna formy pracy grupowej.
Kurs 1. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem
Warsztat
20 h
Kurs 2. Metodyka pracy opiekuńczej z osobą dorosłą
Warsztat
20 h
Kurs 3. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z grupą
Warsztat
20 h
Kurs 4. Metodyka zabawy i gier dydaktycznych
Warsztat
20 h
Kurs 5. Sieciowanie działań instytucjonalnych w zakresie opieki i wychowania
Warsztat
20 h
-
Moduł: Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy5 kursów50 h5 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności warsztatowe związane z pracą z dzieckiem, osobą dorosła, rodzina oraz grupą. Pozna zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej, metody oraz formy.
Kurs 1. Warsztat pracy pedagoga szkolnego
Warsztat
10 h
Kurs 2. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej wsparcia dziennego
Warsztat
10 h
Kurs 3. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej opieki całodobowej
Warsztat
10 h
Warsztat pracy z rodziną
Warsztat
10 h
Warsztat pracy animatora czasu wolnego
Warsztat
10 h
-
Moduł: Tutoring VI4 kursy10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowyVI
Warsztat
4 h
Kurs 2. Mentoring II
Warsztat
4 h
Kurs 3. Test kompetencji
Warsztat
1 h
Kurs 4. Spotkanie indywidualne z tutorem
Seminarium
1 h
-
Moduł specjalizacyjny w zależności od wybranej specjalizacji.Więcej informacji przy opisie modułu.
-
Moduł: Seminarium II1 kurs10 h5 ECTS
W ramach Seminarium student pod opieką promotora przygotuje własną pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Integracja procesów i środowisk edukacyjnych4 kursy90 h5 ECTS
W ramach modułu student nabędzie specjalistyczne kompetencje niezbędne do pracy z dzieckiem (szczególnie z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych).
Kurs 1. Współczesne koncepcje edukacji dziecka
Wykład
15 h
Kurs 2. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wykład 15 h, Konwersatorium 30 h
45 h
Kurs 3. Nauczyciel jako organizator środowiska edukacyjnego
Konwersatorium
15 h
Kurs 4. Projektowanie zintegrowanego procesu edukacji dziecka
Konwersatorium
15 h
-
Moduł: Metodyka edukacji elementarnej III3 kursy120 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności merytoryczne do projektowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć na poziomie edukacji elementarnej z zakresu edukacji matematycznej, muzycznej oraz zajęć technicznych i komputerowych.
Kurs 1. Metodyka edukacji matematycznej
Wykład 10 h, Konwersatorium 50 h
60 h
Kurs 2. Metodyka edukacji muzycznej
Konwersatorium
30 h
Kurs 3. Metodyka prowadzenia zajęć technicznych i komputerowych
Warsztat
30 h
-
Moduł: Warsztaty e-learningowe i m-learningowe6 kursów90 h5 ECTS
Po zakończeniu modułu student będzie potrafił zaprojektować, wykonać, moderować i ewaluować kursy e-learningowe oraz m-learningowe.
Kurs 1. Warsztat I: narzędzia autorskie
Warsztat
15 h
Kurs 2. Warsztat II: podstawy projektowania graficznego
Warsztat
15 h
Kurs 3. Warsztat III: audiowizualne komponenty e-learningowe i m-learningowe
Warsztat
15 h
Kurs 4. Warsztat IV: komunikacja i interakcja
Warsztat
15 h
Kurs 5. Warsztat V: story design
Warsztat
15 h
Kurs 6. Warsztat VI: użyteczność i dostępność
Warsztat
15 h
-
Moduł: Nowe technologie w edukacji i dla edukacji6 kursów85 h5 ECTS
W ramach tego modułu student dowie się w jaki sposób media mogą wspierać uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, czym jest e-PR i jak go zastosować w edukacji. Studenci dowiedzą się także czym i jakie zasady funkcjonują w ramach edutainment.
Kurs 1. Organizacja i zarządzanie mediami edukacyjnymi
Wykład
15 h
Kurs 2. Social media i ePR w edukacji
Konwersatorium 5 h, Warsztat 10 h
15 h
Kurs 3. Wsparcie społeczne a media i nowe technologie
Warsztat
10 h
Kurs 4. Nowe technologie w edukacji specjalnej
Warsztat
15 h
Kurs 5. Grywalizacja z elementami projektowanie gier edukacyjnych
Warsztat
15 h
Kurs 6. Edutainment
Warsztat
15 h
-
Moduł: Seminarium II1 kurs5 h5 ECTS
Pod opieką promotora student dokonuje analizy zgromadzonych w procesie badawczym danych oraz przygotowuje finalną wersję swojej pracy dyplomowej.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
5 h
-
Moduł: Seminarium II1 kurs10 h5 ECTS
W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Projektowanie działań w zakresie opieki i wychowania4 kursy50 h5 ECTS
W ramach modułu student pozna zasady projektowania i ewaluacji różnorodnych działań opiekuńczo-wychowawczych. Po realizacji modułu będzie potrafił prowadzić działania opiekuńczo-wychowawcze.
Kurs 1. Specyficzna problematyka w zawodzie opiekuna-wychowawcy
Ćwiczenia
13 h
Kurs 2. Rozpoznawanie zasobów i potrzeb w obszarze opieki i wychowania
Ćwiczenia
13 h
Kurs 3. Projekt terenowy w zakresie opieki i wychowania
Warsztat
12 h
Kurs 4. Ewaluacja działań w zakresie opieki i wychowania
Warsztat
12 h
Formy zajęć dydaktycznych:
Wykład – forma prezentacji wiedzy polegająca głównie na monologu prowadzącego, uzupełniona często prezentacją multimedialną lub pokazem praktycznym. W CDV zazwyczaj zawiera elementy dyskusji z audytorium, czy udzielanie odpowiedzi na zadawane w trakcie wykładu pytania.
Konwersatorium – forma prezentacji wiedzy wzbogacona o zdobywanie kompetencji społecznych, polegająca na dyskusji na temat przedstawiony przez prowadzącego. Studenci zadają pytania prowadzącemu i sobie nawzajem, dyskutują przedstawione koncepcje, wyrażają swoje zdanie.
Ćwiczenia – zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć wiedzę i umiejętności niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadań zawodowych, a wymagające nakładu pracy od studenta. Typowymi ćwiczeniami są zajęcia z wychowania fizycznego, matematyki czy fizyki.
Warsztaty i laboratoria komputerowe – zajęcia o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć umiejętności związane z realizacją zadań zawodowych. Są to zajęcia interaktywne, w których wykładowca przedstawia wprowadzenie teoretyczne, a następnie wspiera studentów w samodzielnej lub zespołowej realizacji zadania. Zajęcia takie w bardzo dużym stopniu angażują studentów i pozwalają zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności i kompetencje społeczne. Warsztaty są dominującą formą realizacji zajęć na większości kierunków w CDV.
E-Learning – forma samodzielnego zdobywania wiedzy, rzadziej umiejętności, z wykorzystaniem narzędzi informatycznych do kształcenia zdalnego, wspierana kontaktem z nauczycielem. Zazwyczaj stosowana jako narzędzie wspierające dydaktykę realizowaną w innych formach.
Seminarium – forma zajęć w bezpośrednim kontakcie z promotorem pracy, polegająca na projektowaniu procesu i konsultacji realizacji pracy dyplomowej.
Oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.