Piotr Koźniewski
WykładowcaO mnie
Z wykształcenia jestem chemikiem, który realizuje dziedziczną i chroniczną kreatywność oraz tendencję poszukiwania rozwiązań bardziej optymalnych, przestrzennych, w dziedzinach Augmented i Virtual Reality.
Od 2010 roku zajmuję się tworzeniem użytkowych i edukacyjnych aplikacji 3D, a w nich – nowych modeli interakcji dla urządzeń i wirtualnych środowisk 3D, zwłaszcza, ale nie wyłącznie, mobilnych, rzeczywistości rozszerzonej – sam nazywam sibie wizjonerem, marzycielem.
Pracując z zespołem programistów i grafików posługuję się na co dzień zagadnieniami z zakresu użyteczności zaawansowanych technologii wirtualnych jak i idei ich zastosowań – korzyści i nowych horyzontów.
Jestem projektantem i wdrożeniowcem narzędzi VR – tworzyłem aplikacje na każdą z platform, na których VR jest dostępny – od smartfonów w kartonowych goglach, przez edukacyjne aplikacje eksploracyjne na OculusGO, do zaawansowanych konfiguratorów katalogu produktów wystroju wnętrz dla branży meblarskiej na PCVR.
Tworzyłem koncepcje opowiadania o przestrzeni, funkcji i historii – wdrożone poprzez WebVR, m.in dla marek Daimler, VW, Enea, Sejm RP.
Byłem producentem generalnym dla dwóch projektów zaawansowanych gier na Oculus Quest 2.
Obecnie prowadzę autorskie laboratorium VRysunek, gdzie uczę rysowania przestrzennego w VR w aplikacji Gravity Sketch na największym wydziale malarskim w Polsce, na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
Na CDV będę uczył patrzenia na VR jako na dziedzinę sztuki, techniki i kreatywności poprzez jej składowe, mechaniki i doświadczenia.
Ciekawi mnie
Obecnie pasjonuje się rosnącą dziedziną Spatial Computing, interfejsami naturalnymi i autostereoskopią