JĘZYK HISZPAŃSKI

Celem zajęć jest przekazanie słuchaczom niezbędnych narzędzi językowych, aby mogli swobodnie porozumiewać się i poruszać w obrębie krajów hiszpańskojęzycznych.

  • Nauczanie języka metodą komunikacyjną
  • Dostosowywanie dydaktyki do potrzeb słuchaczy
  • Indywidualne podejście do kursanta
  • Łączenie i stosowanie najnowszych trendów metodyki nauczania języków obcych
  • Wykorzystywanie nowych technologii oraz materiałów audiowizualnych na zajęciach
  • Możliwość organizacji wyjazdów zagranicznych na kursy językowe
  • Miła, przyjazna i swobodna atmosfera

Program

  • Program zajęć

    Rodzaj zajęć – lektorat

Poziom A1 (kontynuacja)

SEMESTR ZIMOWY

1. Czas presente de Indicativo – powtórzenie odmiany I, II i III grupy oraz niektórych czasowników nieregularnych, mówienie o sobie i opisywanie zwyczajów
2. Zaimki osobowe nieokreślone, akcentowane i w bierniku, proponowanie, akceptowanie, dziękowanie
3. Jedzenie i napoje, dania, produkty żywnściowe
4. W restauracji, zamawianie dań, podawanie przepisów
5. Czasownik GUSTAR, mówienie o zainteresowaniach
6. Czasowniki odmieniające się jak GUSTAR: ENCANTAR, INTERESAR, PARECER, IMPORTAR, MOLESTAR, itp., wypowiedzi na różne tematy
7. Zaimki osobowe w celowniku, użycie dwóch zaimków w zdaniu
8. Pytanie i podawanie godziny, wyrażenia EMPEZAR A i TERMINAR DE, sugerowanie i proponowanie
9. Określanie czasu, podawanie daty, znaki zodiaku
10. Pogoda, zjawiska atmosferyczne, opisywanie i prognozy
11. Umawianie się, wyrażanie opinii, przymusu, zdziwienia i żalu
12. Czasowniki zwrotne, opisywanie dnia

Wymagania wstępne: powitania i pożegnania, alfabet i wymowa, przedstawianie się (imię i nazwisko, narodowość i miejsce zamieszkania, wiek, zawód), zaimki osobowe, czasowniki regularne, pytajniki, budowanie zdań, pytań, opisywanie osób i przedmiotów, określanie położenia, rodzina, zwyczaje, wyrażenia częstotliwości, dom i miasto – opisywanie i wskazywanie drogi, liczebniki do 100.

Poziom A1/A2

SEMESTR ZIMOWY

1. Zdrowy tryb życia, porady i zalecenia
2. Zwierzęta, opisywanie wyglądu i cech, porównywanie
3. Peryfraza ESTAR + GERUNDIO, opisywanie czynności w czasie jej trwania
4. Wyrażanie czasu trwania czynności, LLEVAR + … + GERUNDIO, konstrukcje DESDE/HACE QUE
5. Sztuka, wyrażanie uczuć i opinii, krytykowanie
6. Planowanie, wyrażanie zamiaru, peryfraza IR + A + INFINITIVO
7. Telewizja, kino i teatr, wyrażanie upodobania, uzyskiwanie informacji
8. Sport, dyscypliny, pytania złożone i zdania pytające zależne
9. Zaimek nijaki LO, zdrobnienia, peryfraza AL + INFINITIVO
10. Wakacje, miejsca i aktywności, planowanie
11. Czas Futuro Imperfecto
12. Zdania przyczynowe z COMO i zdania warunkowe I typu

Wymagania wstępne: powitania i pożegnania, alfabet i wymowa, przedstawianie się (imię i nazwisko, narodowość i miejsce zamieszkania, wiek, zawód), zaimki osobowe, czasowniki regularne, pytajniki, budowanie zdań, pytań, opisywanie osób i przedmiotów, określanie położenia, rodzina, zwyczaje, wyrażenia częstotliwości, dom i miasto – opisywanie i wskazywanie drogi, jedzenie i picie, czas i pogoda, zaimki osobowe w bierniku i celowniku, czasowniki zwrotne, czasowniki nieregularne, czasownik gustar i inne tego typu, czasownik doler, części ciała, stany samopoczucia, choroby i porady, stopniowanie przymiotników i porównywanie, odzież i dialogi w sklepie, wyrażanie obowiązków i nakazów, liczebniki do miliona.

Prowadząca

mgr Monika Budzich

Wykładowca

mgr Monika Budzich

Wykładowca

O mnie

rozwińNauczycielka języka hiszpańskiego z dyplomem Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego, Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy oraz Kulturoznawstwa WSNHiD w Poznaniu. Od 10 lat uczy tego pięknego języka dzieci, młodzież i dorosłych. Na co dzień pracuje w Zespole Szkół Da Vinci oraz Szkole Podstawowej nr 11. Systematycznie bierze udział w konferencjach i szkoleniach dla nauczycieli języków obcych po to, by rozwijać i ulepszać swój warsztat pracy. Na zajęciach skupia się na komunikacji, ale nie zapomina o podstawach w nauce języka: gramatyce i słownictwie. Stara się przekazywać swoją wiedzę w sposób jasny i przyjemny, wykorzystując różne pomoce dydaktyczne, gry i zabawy oraz autentyczne materiały audiowizualne.

Ciekawi mnie

rozwińkultura Hiszpanii – język, kuchnia, literatura, kino i muzyka. Ponadto uwielbiam zumbę, podróże, kino i spędzanie czasu z rodziną.

Bibliografia:

Podręcznik Nuevo ESPANOL DE PE A PA 1, Anna Wawrykowicz.

Kontakt

Katarzyna Gorwa

Koordynator Biura Akademii Trzeciego Wieku

atw@cdv.pl

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.