Aplikuj
Blog Okiem studenta
24.10.2022

Nowy marketing okiem absolwentki

Ewa Karpińska
Absolwentka

Zmieniliśmy się. Poznaj nas na nowo

Czytaj więcej

Szukając odpowiedzi na pytanie „czym jest marketing?” natchnęłam się definicją sztuki, która w swoim rozumieniu skłania do przemyśleń, oddziałuje na emocje i zachwyca swoim pięknem.

Jestem typem obserwatora, interesuje mnie świat, jego tajemnice i zachowania ludzi. Lubię myśleć, tworzyć i analizować, a marketing to proces, którego elementem jest przede wszystkim przemyślana i zaplanowana strategia. Sztukę można dostrzec wszędzie i jest nieodłącznym elementem naszego życia. Idąc tym krokiem, marketing posiada wiele cech wspólnych i nieodwracalnie wpłynął na ludzkość i biznes.

Współczesny marketing stał się nową sztuką. Bezpośredni kontakt z klientem nie jest tak skuteczny jak kiedyś, a technologia nieustannie się rozwija. Trendy, zachowania i potrzeby zmieniły się w taki sposób, że jako konsumenci jesteśmy bardziej wymagający i obecnie wystarczy jedno kliknięcie myszki, by kupić interesujący nas produkt.

Słuchamy swojej intuicji, dokonujemy wyborów na podstawie własnych przekonań i doświadczeń, a czynnik ludzki stał się rzeczą drugorzędną. To skłoniło mnie do refleksji, jak dostosować swoje zainteresowania do potrzeb rynku, który dynamicznie się zmienia. Rozpoczęłam swoje poszukiwania i znalazłam dla siebie idealny kierunek, dzięki któremu stałam się… artystką.

Podjęłam decyzję o wyborze studiów podyplomowych na kierunku nowy marketing w Collegium Da Vinci. Intrygująca nazwa i ciekawy opis sprawił, że był to strzał w dziesiątkę. Zależało mi na potężnej dawce wiedzy, inspirujących wykładowcach i praktycznych zajęciach. Dopiero podczas studiów zdałam sobie sprawę, jak obszerny jest temat marketingu internetowego i jak można go wykorzystać, biorąc pod uwagę rynek i kompetencje przyszłości.

Pozyskałam wiedzę z takich tematów, jak między innymi Google Ads czy Social Media Marketing. Miałam okazję słuchać praktyków, którzy z pasją dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując indywidualne konsultacje. Nowy marketing pozwolił mi przygotować się na wejście w świat internetowej sztuki, która jest obecnie pionierem na rynku. Coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sieci, która niesie za sobą mnóstwo korzyści. Wiąże się to przede wszystkim z niższymi kosztami i precyzyjnością, a dzięki konkretnym działaniom możemy swoją uwagę skierować na konkretnych odbiorców. Niezwykle ważne jest przygotowanie treści i interakcja z ludźmi po drugiej stronie ekranu.

Będąc absolwentką tego kierunku śmiało mogę stwierdzić, że jest to idealna opcja dla osób, które interesują się marketingiem i chcą nabyć praktyczne umiejętności dostosowane do zmieniającego się i wymagającego rynku. Odchodząc od tradycyjnego marketingu na rzecz nowoczesnych narzędzi wiem, jak ważne są działania w Internecie zwiększające sprzedaż.

Jeżeli interesują cię ludzie i ich potrzeby, myślisz długofalowo i pasjonuje cię pojęcie strategii z wykorzystaniem internetowych narzędzi- nie zastanawiaj się.

Na koniec przytoczę cytat Paula Klee, który idealnie obrazuje pojęcie nowego marketingu:

„Sztuka nie odtwarza tego, co widzialne, raczej czyni to widocznym”.

Świat potrzebuje nowoczesnych artystów, którzy sprawią, że biznes będzie rozpoznawalny. Sztuka i marketing nie mają granic, a Internet jest sztuką.