Wykładowcy CDV jurorami w 10. finale Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych – Collegium Da Vinci Poznań

Wykładowcy CDV jurorami w 10. finale Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych

28 - 29 czerwca 2018 r.

Wykładowcy Wydziału Informatyki i Komunikacji Wizualnej CDV Jarosław Kowalczyk i Łukasz Szałankiewicz przyjęli zaproszenie do prestiżowego grona Jury w ogólnopolskim konkursie Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych.

Konkurs realizowany jest w ramach budowania akademickiego forum uczelni o profilach powiązanych z GameDevem. Biorą w nim udział studenci z całej Polski związani z obszarem tworzenia gier.

Reprezentujący Uczelnię Ludzi Ciekawych wykładowcy Jarosław Kowalczyk i Łukasz Szałankiewicz są częścią kadry CDV, stawiającej przede wszystkim na praktykę. Są liczącymi się w branży ekspertami, często zapraszanymi do udziału w wydarzeniach tego typu. Na co dzień kształcą młodzież naszej uczelni na kierunkach związanych z projektowaniem gier i mediów interaktywnych.

Akademickie forum uczelni o profilach powiązanych z GameDevem zapoczątkowane zostało przez Politechnikę Łódzką oraz Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi jako platforma wymiany wiedzy i budowania sieci kontaktów. Inicjatywa ta ma na celu wymianę doświadczeń z zakresu szeroko rozumianej edukacji oraz prowadzonych badań naukowych, jak również kreowania możliwości współpracy i budowania konsorcjów przy pozyskiwaniu grantów.

Już od 10 lat Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów z Instytutu Informatyki PŁ organizuje konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych w formule 6 ścieżek tematycznych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Game Graphics Concept, Game Review. Konkurs w tym roku zyskał specjalną nagrodę  SpriteME, którą otrzyma projekt prezentujący najbardziej kreatywne sposoby rywalizacji i motywujący do osiągania postawianych celów. Z uwagi na jubileusz stworzono także kategorię OPEN w ścieżce Game Graphics Concept, by każdy, kto chce, mógł zaprezentować swoje prace. Imprezie, jak co roku, towarzyszą konferencje naukowe poświęcone grom i edukacji: CGI (Conference on Game Innovations) oraz TEWI (Technologia, Edukacja, Wiedza, Innowacje) – jako platforma wymiany wiedzy i informacji o prowadzonych badaniach naukowych.